نبود بازارگردان موثر علت نامتعادل بودن بازار سرمایه

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: نبود بازارگردان موثر موجب نامتعادل بودن بازار سرمایه شده است.

 به گزارش ارک خبر، «حسن قالیباف اصل» در نشست هم‌اندیشی شرکت‌های معدنی و رئیس سازمان بورس افزود: شرکت‌هایی که در بازار سرمایه حضور دارند باید حداقل یک بازارگردان داشته باشند.

وی اضافه کرد: صندوق‌های بازارگردانی را اگرچه قبلا نیز داشتیم عددی که در آنها بود، خیلی موثر نبود، اما در بند هفت برنامه‌های پیشنهادی ایمیدرو برای تقویت بازار سرمایه آمده که بازارگردان‌ها به منظور هماهنگی بیشتر شرکت‌های حقوقی فروشنده سهام، به منظور جلوگیری از بروز هیجان در بازار و مدیریت عرضه سهام اقدام خواهند کرد.

قالیباف اصل گفت: نامه‌ای را به بورس تهران فرستادم که آنها بعد از ظهر به ناشران ارسال کردند مبنی بر اینکه بازارگردانی اجباری شده است، از این رو امیدواریم استفاده از ابزار بازارگردانی برای عمده سهام بازار سرمایه اتفاق بیفتد.

وی اضافه کرد: در کنار استفاده از ابزار بازارگردان مصوبه اوراق اختیار فروش تبعی را هم داشتیم که بدون هزینه کردن پول می‌توان از این ابزار برای اطمینان بخشی و مدیریت عرضه سهام استفاده کرد.

رییس سازمان بورس گفت: امسال در چارچوب تقویت تامین مالی از بورس تصمیماتی گرفتیم که مصوبه انتشار اوراق بدون ضامن از طریق شرکت‌های رتبه‌بندی از جمله آن است، ضمن اینکه شرکت فولاد مبارکه نخستین شرکتی بود که مجوز انتشار اوراق بدون ضامن را به ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان از سازمان بورس دریافت کرد.

قالیباف اضافه کرد: شرکت‌های صنایع معدنی برای اجرای طرح‌های خود نیاز به منابع مالی دارند که  از این فرصت می‌توانند برای تامین مالی استفاده کنند.

وی همچنین گفت: جایزه معافیت مالیاتی ۲۰ درصدی که برای افزایش سرمایه، شرکت‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند نیز نوعی مشوق در جهت افزایش سرمایه شرکت است و افزایش سرمایه هم نشانه خوبی است که شرکت در حال توسعه است و در این باره سازمان بورس نیز حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا