کاهش ۷ درصدی بارش‌ها نسبت به سال آبی گذشته

میزان بارندگی‌ها در کشور از ابتدای مهر سال ۹۸ تا ۲۲ شهریور امسال، نسبت به میانگین بلندمدت (۵۱ ساله) در حالی افزایش ۲۸ درصدی را نشان می‌دهد که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۷ درصد کاهش داشته است.

به‌گزارش ارک خبر، بر اساس آمار موجود، متوسط ارتفاع بارندگی‌ها در این مدت ۳۱۷ میلی‌متر بوده که این رقم در مدت مشابه سال آبی گذشته ۳۴۱٫۲ میلی‌متر، میانگین ۱۱ ساله ۲۳۰ میلی‌متر و میانگین بلندمدت ۲۴۸٫۳ میلی‌متر بوده است.
بنا بر این گزارش، بیشترین ارتفاع بارندگی‌های امسال با ۴۸۵ میلی‌متر مربوط به حوضه آبریز دریای خزر و کمترین آن با ۱۴۸٫۶ میلی‌متر مربوط به حوضه آبریز مرزی شرق است. در این مدت همچنین ارتفاع بارش‌ها در حوضه‌ آبریز خلیج فارس و دریای عمان ۴۴۹٫۷ میلی‌متر، قره قوم ۲۹۱٫۷ میلی‌متر و فلات مرکزی ۲۳۲٫۵ میلی‌متر بوده است.
بر اساس این آمار، میزان بارش حوضه آبریز دریاچه ارومیه طی امسال ۳۶۶٫۱ میلی‌متر بوده که با ۲۶ درصد بیشترین اختلاف را نسبت به سال آبی گذشته دارد.
این گزارش می‌افزاید، دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان، دریاچه ارومیه، فلات مرکزی، مرزی شرقی و قره قوم ۶ حوضه اصلی آبریز منابع آب ایران هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا