شرکت‌های دانش‌بنیان سهم چشمگیری در تأمین کالاهای فناور تحریمی دارند

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با اشاره به سهم قابل توجه شرکت‌های دانش‌بنیان در تأمین کالاهای فناور تحریمی گفت: بسیاری از بخش‌های دولتی و صنایع بزرگ به ویژه با سایه گستردن تحریم‌ها، به توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان روی آورده‌اند.

 سورنا ستاری روز سه شنبه در حاشیه رونمایی از طرح های فناورانه در تبریز، اساس رونق اقتصاد دانش‌بنیان در کشور را شکل‌گیری زیست‌بومی مساعد برای کسب و کارهای دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها دانست و افزود: باید تمامی حلقه‌های  زنجیره نوآوری از شتابدهنده‌ها مراکز نوآوری و کارخانه‌های نوآوری در یک راستا کار کنند تا اقتصاد دانش‌بنیان شکل بگیرد.

وی اظهار کرد: آن‌چه که به عنوان توسعه از آن یاد می‌کنیم، عملاً فرهنگ حمایت و توجه جامعه به اقتصاد دانش‌بنیان است و همه باید عزم خود را جزم کنیم تا این فرهنگ ترویج شود.

وی تاکید کرد: مراکز دولتی، خصوصی و جامعه باید در جامعه خواهان توسعه، از نیروی انسانی خلاق خود حمایت کنند.

ستاری به افق روشن استان آذربایجان شرقی در توسعه فناوری‌ها و اقتصاد دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: موضوع اقتصاد دانش‌بنیان اولویت اصلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سفرهای استانی است.

وی ادامه داد: استان آذربایجان شرقی و به ویژه شهر تبریز جزو قطب‌های اصلی در حوزه علم و فناوری به شمار می‌رود و امیدواریم گام‌هایی که امروز در حمایت از زیست‌بوم نوآوری و فناوری برداشته می‌شود، زمینه‌ساز تحول در اقتصاد دانش‌بنیان شود.

وی با بیان این‌که در زیرساخت‌های فناورانه استان سرمایه‌گذاری‌های ویژه‌ای صورت گرفته است،اضافه کرد:  امروز نیز سرمایه‌گذاری قابل توجهی در این حوزه به تصویب خواهد رسید.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری امروز در سفری یکروزه برای رونمایی از ۱۱ طرح فناورانه و شرکت در نشست اقتصاد بنیان آذربایجان شرقی در تبریز به سر می برد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا