نقد اخبار روز ارک

ایسنا - شرقی استاندارآذربایجان شرقی اعلام کرد: تأمین 300 واگن برای متروی تبریز پیش‌بینی شده که بخشی از آن از طریق واردات و مابقی نیز توسط شرکت ایریکو تأمین خواهد شد. ارک - اگر اقدامات مربوط به تامین و بکارگیری واگن های مورد نیاز باسرعت کافی انجام شود ، قابل تقدیر خواهد بود .

*م.گونش
ایسنا – شرقی استاندارآذربایجان شرقی اعلام کرد: تأمین ۳۰۰ واگن برای متروی تبریز پیش‌بینی شده که بخشی از آن از طریق واردات و مابقی نیز توسط شرکت ایریکو تأمین خواهد شد.
ارک – اگر اقدامات مربوط به تامین و بکارگیری واگن های مورد نیاز باسرعت کافی انجام شود ، قابل تقدیر خواهد بود .

ایسنا – آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: همه ما رفتنی هستیم اما بهترین نوع مرگ ، مرگ در راه اسلام و امنیت میهن است.
ارک – حفظ میهن از دشمن خارجی واجب و خدمت صادقانه که نوعی دفاع  و حفظ وطن بشمار می رود نیز ضروری است.

ایسنا – حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج الدینی ظهر شنبه در مراسم گرامیداشت یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی در مسجد کریم خان تبریز اظهار کرد: امروز ۲۲ شهریور سالروز شهادت مردی بزرگ، عالمی بیدار و بیدارگر، مصلحی عدالت خواه و آزادی خواه است. شیخ محمد خیابانی صد سال قبل در همین محله خیابان، مبارز و رهبر قیام آذربایجان در مقابله با قرارداد ننگین وثوق الدوله و یار و همراه ستارخان و باقرخان
بود.
ارک – شیخ محمد خیابانی، از پیشگامان آزادی خواهی و عدالت خواهی ایران و آذر بایجان است . نطق‌های شیخ محمد خیابانی مفاهیم عالی بر آگاهی و ترقی خواهی دارد که یکصد سال پیش مطرح شده است . نهضت ‌وی همیشه مورد مخالفت حکومت مرکزی سابق قرارگرفته و سرکوب می شد. می توان گفت وی از نخستین شهدای راه دموکراسی خواهی بشمار می رود. توضیح اینکه خیابانی پنهانی مغضوب همیشه حکومت ها بوده است. نام وی متاسفانه تاکنون از زینب پاشا هم توسط دموکراسی خواهان کمتر مطرح شده و می شود. دلیل این تبعض
درقدرت تفکر وبیان شیخ محمد خیابانی  نهفته
است.

ایسنا – آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از فعالیت ۲۳ پروژه حفاظتی، مرمتی و زیرساختی میراث فرهنگی کلانشهر تبریز با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال در سالجاری خبر داد.
ارک-  این سئوال همیشه مطرح بوده و هست که مواریث فرهنگی معنوی تبریز از جمله فولکلور(ادبیات شفاهی) صاحب ومتولی خواهد یافت و در ردیف پروژه‌ای بودجه دار قرار خواهد گرفت یا نه؟ آیا احیا امور فرهنگی و ادبیات باندازه احیا  بناهای قدیمی ارزش سرمایه گزاری ندارند؟ مواد فرهنگی درذهن ، دل و آثار مکتوب مردم عامی و عالم آذربایجان موج می زند. این مواد ارزشمند حیف است که به فراموشی عمدی یا غیر عمدی سپرده شود.

ایرنا- رییس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اقدام برخی از کشورهای منطقه در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، گفت: حکام خیانتکار منطقه از امروز شریک تمام جنایات صهیونیست‌ها از گذشته تاکنون هستند.
ارک – جنایات پنهان و آشکار آینده صهیونیست ها در منطقه متن و حاشیه خلیج فارس خطرناک تر خواهد بود و احتمالا از چندی پیش شروع شده و بعد از توافقات اخیر علنی و رسانه ای می شود. رصد از اقدامات رژیم صهیونیستی از ضرورت تام برخوردار می باشد.

تهران – ایرنا- سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پیام توئیتری خطاب به وزیر خارجه آمریکا نوشت: وسواس فکری پمپئو [وزیر امور خارجه آمریکا] درباره ایران باز هم عود کرده است.
ارک – آمریکا در دشمن تراشی ماهر شده وایران را در ردیف دشمنان امنیتی مطرح روزانه قرار داده است. هر روز باید شعاری برعلیه ایران گفته شود تا از گرمای اجاق توطئه کم نگردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا