شفاعتی:

سند گورستان متروکه خوانسار به نام اوقاف صادر شد/راه‌اندازی دو نیروگاه خورشیدی در امامزادگان

به گزارش ارک خبر:رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوانسار در خصوص اجرای پروژه نیروگاه‌های خورشیدی در این شهرستان گفت: دو طرح نیروگاه خورشیدی در امامزاده احمد به مقدار ۲۵ کیلووات و امامزاده سید صالح به میزان ۶ کیلووات در حال اجرا است.
محمدحسین شفاعتی با بیان اینکه در سال جاری اجرای برنامه‌های فرهنگی در موقوفات خوانسار همچون ساییر نقاط کشور تحت تاثیر کرونا بوده است، اظهار کرد: در این زمینه تنها دو برنامه بصیرت عاشورایی و برگزاری دعای روز عرفه را در امامزاده احمد به صورت حضوری در دستور کار داشتیم.
وی با بیان اینکه برای برگزاری مراسم روز عرفه و همچنین در قالب طرح بصیرت عاشورایی بیش از یک هزار ماسک در بین عزاداران توزیع شد، ادامه داد: همچنین باید توجه داشت که اماکن متبرکه خوانسار و سرویس‌های بهداشتی به صورت روزانه ضد عفونی می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوانسار در ادامه به وقف دو طبقه مسکونی در خوانسار اشاره کرد و گفت: این وقف در سال جاری و با هدف تامین مسکن برای زوج‌های جوان به ارزش ریالی ۷۰۰ میلیون تومان به ثبت رسیده است.
وی با بیان اینکه همه برنامه‌های پیش رو در قالب تولید برنامه و انتشار آن در فضای مجازی تدوین شده است، افزود: کرونا به شدت برنامه‌ها و اقدامات در دستور کار برای موقوفات را تحت تاثیر قرار داده و هر گونه تصمیم گیری در خصوص فعالیت‌های آینده مبنی بر رفتار این ویروس است.
شفاعتی در ادامه به دریافت ۲۴ سند ماده ۲۱ از ابتدای سال جاری اشاره کرد و گفت: هشت سند تبدیلی نیز در سال جاری برای موقوفات خوانسار دریافت شده است.
وی گفت: مهم ترین سند موقوفات این شهرستان زمین ۱۵ هزار متری گورستان متروکه و زمین مزروعی ۱۶۰ هزار متری برای تعمیزات مسجد جامع خوانسار بوده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوانسار در خصوص اجرای پروژه نیروگاه‌های خورشیدی در این شهرستان نیز گفت: دو طرح نیروگاه خورشیدی در امامزاده احمد به مقدار ۲۵ کیلووات و امامزاده سید صالح به میزان ۶ کیلووات در حال اجرا است.
وی اضافه کرد: ارزش ریالی سرمایه‌گذاری در این دو پروژه ۴۶۰ میلیون تومان بوده است که همه این سرمایه‌گذاری را سازمان اوقاف انجام داده و در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد.
شفاعتی اضافه کرد: در حال حاضر تنها در زمینه ساخت و سازهای تجاری در موقوفات خوانسار امکان سرمایه‌گذاری وجود دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا