ابهامات پرونده ابتلای ترامپ به کرونا/ کاخ سفید شفاف عمل نمی‌کند

نشریه کنگره آمریکا در گزارشی به تحلیل اطلاعات به دست آمده درباره موضوع ابتلای دونالد ترامپ به کووید-۱۹ و ابهامات آن پرداخت.

به گزارش ارک خبر به نقل از مهر،نشریه هیل در گزارشی درباره وضع جسمانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از نامشخص بودن شرایط سلامت او نوشت.

هیل در این مطلب نوشت ترامپ روز جمعه در پیامی توئیتری از ابتلای خود و همسرش ملانیا به ویروس کرونا خبر داد. از آن روز تاکنون او در بیمارستان بستری است و با وجود توجیهات روزانه پزشکی، هنوز اطلاعات زیادی درباره سلامتی رئیس جمهور ارائه نشده است.

مقامات در این زمینه پاسخ‌های متناقضی داده‌اند و شان کنلی، پزشک معالج ترامپ نیز در کنفرانس‌های مطبوعاتی خود به تعدادی از سوالات پاسخ نداده و هنوز مشخص نیست که بیماری رئیس جمهور تا چه حد جدی است.

هیل در ادامه به بیان تمام اطلاعاتی که در جلسات مطبوعاتی درباره این موضوع بیان شده، پرداخته است.

پزشکان او خوشحال به نظر می‌رسند

پزشکان معالج ترامپ در نشست‌های خبری شنبه و یکشنبه پیام‌های مثبتی درباره وضع جسمانی او ارائه دادند.

کنلی روز یکشنبه اظهار کرد: پس از آخرین گفت‌وگوی ما، رئیس جمهور همچنان به پیشرفت خود ادامه می‌دهد؛ این بیماری نیز همانند سایر بیماری‌ها در طول دوره خود فراز و نشیب‌هایی دارد؛ ترامپ در حال حاضر از اکسیژن مکمل استفاده نمی‌کند و قادر به برخاستن و راه رفتن است.

کنلی حتی از ترخیص رئیس جمهور آمریکا در روز دوشنبه خبر داد، اگر چه برخی از کارشناسان این پیش بینی را زیر سوال بردند.

پزشک معالج رئیس جمهور آمریکا، همزمان روز یکشنبه فاش کرد ترامپ دو بار مجبور به دریافت اکسیژن بوده است که بار اول مربوط به صبح روز جمعه بوده ، چیزی که کنلی روز شنبه آن را پنهان کرد. او در توجیه این اقدام خود گفت: من نمی‌خواستم هیچ اطلاعاتی ارائه دهم که روند بیماری را به سمت دیگری هدایت کند؛ این امر سبب شد ما چیزی را پنهان کنیم که لزوما درست نبود.

کنلی در ادامه افزود: باید برای بررسی بیشتر اینکه آیا ترامپ روز شنبه هم اکسیژن مکمل دریافت کرده است با کادر درمان صحبت کند که با بیان این موضوع، هر چه بیشتر بر ابهامات ماجرای سلامت رئیس جمهور آمریکا دامن زد.

ترامپ از چه دارو‌هایی برای درمان استفاده می‌کند؟

پزشکان روز یکشنبه اعلام کردند که ترامپ اکنون به دلیل کاهش سطح اکسیژنش به مصرف استروئید دگزامتازون روی آورده است. یکی از این پرشکان در این باره گفت برای جبران کاهش سطح اکسیژن گذرا، همانطور که دکتر کنلی اشاره کرد: ما درمان با دگزامتازون را آغاز کرده‌ایم و رئیس جمهور روز گذشته اولین دوز آن را دریافت کرد.

این سومین دارویی است که به گفته کاخ سفید برای درمان ترامپ تجویز شده است.

و اما آنچه هنوز ما درباره بیماری ترامپ نمی‌دانیم:

چرا ترامپ این دارو‌ها را دریافت می‌کند؟

مجموعه سه داروی مختلف تجویز شده برای ترامپ، از جمله یک آنتی بادی تجربی که هنوز به تایید سازمان غذا و دارو نرسیده است، سوالاتی را درباره شدت بیماری ترامپ ایجاد می‌کند. سازمان جهانی بهداشت دگزامتازون را تنها برای کسانی که در مرحله حاد بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و وضع آن‌ها بحرانی است، توصیه می‌کند.

دکتر کریگ اسپنسر مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی در دانشگاه کلمبیا، در حساب توئیتری خود نوشت: مشخص است که دگزامتازون تنها برای بیمارانی که از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌کنند، تجویزمی‌شود نه برای بیمارانی که نیازی به اکسیژن ندارند.

به گفته دکتر باب واچر، رئیس گروه پزشکی در دانشگاه کالیفرنیا-سانفرانسیسکو، سطح اکسیژن ترامپ باید به زیر ۹۰ رسیده باشد وگرنه استفاده از دگزامتازون توجیهی ندارد.

کنلی در پاسخ به این سوال که آیا سطح اکسیژن ترامپ به زیر ۹۰ رسیده است، طفره رفت و گفت چنین اتفاقی در دهه ۸۰ عمر، چیز نادری نیست، اما احتمال آنچه واچر بیان کرده، بسیار کم است.

واچر در مورد تجویز دگزامتازون تاکید کرد: من مطمئن هستم که آن‌ها ساعت‌ها برای استفاده از این دارو بحث و گفت‌وگو کرده‌اند، زیرا به نظر می‌رسد ترامپ به نوعی در مرز است و این تصمیم بسیار منطقی است.

آنچه اسکن قفسه سینه ترامپ نشان داد

یکی دیگر از موضوعات مرتبط که حاکی از عدم شفافیت و صداقت کنلی است، یافته‌های حاصل از اسکن قفسه سینه رئیس جمهور آمریکاست. پزشک معالج ترامپ در پاسخ به این سوال هم که آیا بیماری، ریه‌های رئیس جمهور را درگیر کرده است، تنها به گفتن این که ما در حال پیگیری همه این موارد هستیم، اکتفا کرد؛ پاسخی که باز هم نگرانی کارشناسان را برانگیخته و بار دیگر واچر را به واکنش واداشت.

واچر گفت اگر پزشکان این اطلاعات را فاش کنند مطمئنا مشخص خواهد شد که ترامپ به ذات‌الریه دچار شده است.

هنوز مشخص نیست که ترامپ به چه ویروسی مبتلا شده است

هیل در تحلیل اطلاعات به دست آمده درباره بیماری ترامپ چنین توصیف کرد: کاخ سفید اعلام نکرده است آخرین باری که آزمایش ترامپ منفی شده، چه زمان بوده است، این اطلاعات برای تعیین مدت زمان ابتلای او به ویروس مهم است. او هفته گذشته در مجموعه‌ای از رویداد‌ها شرکت داشته و احتمالاً در تماس با طیف وسیعی از مردم بوده است.

ترامپ روز پنجشنبه چند ساعت قبل از آنکه از ابتلای هوپ هیکس مشاور ارشدش مطلع شود، به نیوجرسی رفته بود.

مدیر ارتباطات کاخ سفید روز یکشنبه اعلام کرد او اطلاعی در مورد زمان انجام اولین آزمایش ویروس کرونای ترامپ در روز پنجشنبه نداشت در حالی که او گفته بود نتیجه آزمایش را پیگیری می‌کند.

در حال حاضر حساسیت‌های خاصی درباره نحوه به اشتراک گذاری این اطلاعات وجود دارد و ادامه این روند روز به روز به ابهامات پرونده ابتلای رئیس جمهور آمریکا به ویروس کرونا می‌افزاید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا