نقد اخبار روز* م گونش

*م.گونش

ایسنا- چهارم اکتبر، مصادف با ۱۳ مهرماه، روز جهانی حیوانات و اهمیت توجه به حیوانات را به همگان یادآوری می‌کند.  تفرجگاه عینالی تبریز با آب و هوای دلپذیر و ناب، این روزها میزبان حیوانات زیبایی است که تعدادی از آن‌ها شامل بزکوهی، کبک و قوچ و میش در دل طبیعت و بر روی صخره‌هایی سکونت دارند که به پارک طبیعت معروف است، این حیوانات همواره در حال جنب و جوش بر روی صخره‌ها هستند و تعدادی دیگر شامل پلیکان مهاجر، عقاب طلایی، سنجاب، سارگپه، بچه آهو، خرگوش و … در داخل قفس‌ و فضای سبزی به نام باغ پرندگان مستقر هستند و دورتادور این باغ را کوه‌های سرخ فام عینالی، گروهی از صخره‌نوردان و نمای زیبای تله کابین و هوای دلپذیر زینت داده است.

ارک- این کار شهرداری قابل تقدیر است. امید است  با همت مسئولین ذیربط مثل خود تفرجگاه عینالی همیشه پویا و پایا باشد.

 

ایرنا-سخنگوی کمیسیون شوراهاوامور داخلی کشور ازنهایی شدن طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری درکمیسیون خبردادوگفت: این طرح بزودی به هیات رئیسه ارائه می‌شودتادرصحن بررسی شود.

ارک- شیوه انتخاب مستقیم ریاست جمهوری از سوی مردم، به ظاهر مطلوب است،و لی بعلت وجود خلاهای اطلاعاتی، انتخاباتی غیر دموکراتیک بنظر می آیند. اگر احزاب ، اتحادیه ها وسندیکاهای حرفه ای فعال بودند، ویک سیستم انتخاباتی مطلوبتر، معرفی نامزدهای خوش سابقه را انجام می دادند انتخابات  مفیدتر می شد.

 

ایرنا- رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس یازدهم درباره تشکیل این مجموعه، گفت: افراد و بخش‌هایی از جامعه که در مجلس تریبون ندارند در فراکسیون مستقلین ولایی دارای تریبون قوی می‌شوند و می‌توان گفت که این فراکسیون »تریبون بی‌تریبون‌ها« است.

ارک – مجلس جای حرف و عمل است.  تا نماینده حرف نزند، عیب و هنرش نهفته باشد. داشتن تریبون مساوی بین جناح ها و نمایندگان مستقل حق مسلم نمایندگان می باشد که باید تامین شود.

 

ایرنا- عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه منطق تحریم ایران ابعاد ژئوپلیتیک دارد و جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها این تحریم را لغو نخواهند کرد، گفت: جو بایدن اوبامای دوم نیست و اگر کسی تصوری غیر از این دارد، اشتباه می‌کند زیرا شرایط آمریکا، حزب دموکرات و منطقه ما نسبت به سال‌های گذشته تغییر کرده است.

ارک- سیاست عرصه بده و بستان است. اگر این تعامل برقرار نباشد. نباید انتظار داشت که انتخابات آمریکا نتیجه خاص و چشم گیری  داشته باشد.

 

ایرنا- نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد رییس محوری رییس مجلس با کمال تاسف بدتر شده است و رویه رییس مجلس دهم را رییس فعلی با شدت بیشتر دنبال می‌کند.

ارک- رئیس مجلس که زور فیزیکی بر روی نمایندگان ندارد. نمایندگان در زیر یک سقف اگر نتوانند حقوق نمایندگی خودرا بدست آورند باید از ادامه کار در مجلس کنار بکشند. مجلس از نهادهای دموکراتیک بشمار می رود و باید به طور دموکراتیک هم اداره شود.

 

ایرنا- رییس مجلس شورای اسلامی تشدید تنش‌های ارمنستان و آذربایجان را نگران‌ کننده خواند و گفت: باید تلاش کنیم که درگیری ‌ها متوقف شود و طرفین با گفت وگو به مناقشات موجود پایان دهند.

ارک – رئیس مجلس حتما نمی داند که در طول اشغال ۳۰ ساله قره باغ، موضوع ذیربط در چند گروه میانجی گر مهم مطرح بوده و نتیجه ای بدست نیامده است. اگر اختلاف ایران و عراق در میانه جنگ با آتش بس، قطع و حل مناقشه به گروهای   میانجیگر محول می شد، فعلا درصلح مسلح با عراق بسر
می بردیم.

 

ایرنا – یک کارشناس بازار سرمایه روند معاملات بورس تا پایان سال را پیش‌بینی کرد و گفت: برخی از کارشناسان معتقدند که ممکن است روند بورس تا پایان سال صعودی و شاخص به محدوده دو میلیون و ۷۰۰ هزار واحد تا سه میلیون واحد برسد.

ارک – لا اقل بورس باید از فضای موکراتیک بر خوردار شود. بازارهای ارز، طلا و بورس نباید توسط  دولت دستکاری شود. اگر قرار باشد سرمایه گزاران در بورس از طرف دولت حمایت شوند، ذخایر پولی (ریالی و ارزی) ملی که متعلق  به کل آحاد ملت است  در مسیر تزریق ها پولی آسیب می بیند.

 

ایرنا- رییس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به ایفای ۳۵ میلیارد یورو از ارزهای صادراتی در نیمه نخست سال جاری، گفت: تاکنون حدود ۱۶ میلیارد یورو از بدهی صادرکنندگان در سال‌های ۹۷ و ۹۸ به چرخه اقتصادی کشور بازنگشته است.

ارک- مسئولین تجاری واقتصادی بجای اعلام خبرهای عدم توفیق در از دست دادن سرمایه های ارزی ، بهتر است در جهت استیفای حق مردم از طریق بازگرداندن ارزهای خارج از دسترس اقدام و به مردم  خبرهای خوش بدهند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا