نیم نگاه * نوشته – محمّد اشراقی

 

کرونا – آمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در اغلب کشورها افزایش یافته است. اقدامات مربوط به  تولید دارو و واکسن هم تاکنون به جائی نرسیده است. استفاده از ماسک، شستن دست ها، حفظ فاصله اجتماعی و پرهیز از تشکیل اجتماعات غیر ضروری، بهترین وسیله های  خلاصی از خطر ابتلا به شیوع بیماری کرونا می باشند.

جنگ قره باغ – جنگ قره باغ بیش از بیست روز است که با برتری جمهوری آذربایجان ادامه دارد. جالب است که در این جنگ آذربایجان فقط در جهت آزادسازی اراضی اشغال شده توسط ارمنستان می جنگد ولی ارمنستان با  تحمل شکست در جبهه ها، به شهرهای آذربایجان حملات موشکی انجام
می دهد. بعلاوه، قره باغ اشغالی از نظر طبیعت،  آب، خاک و انواع معادن زیرزمینی، بسیار غنی بوده و بنظر می رسد، اشغال این قسمت از خاک آذربایجان توسط ارمنی ها علاوه بر دست یافتن به  اهداف سیاسی، تسلط بر امکانات سرزمینی قره باغ نیز بوده است. ضمنا در جنگ قره باغ متاسفانه،  وسایل ارتباط جمعی اغلب کشورهای غیر مسلمان نسبت به مسائل جنگ قره باغ  باندازه تصادف دو خودرو هم اهمیت نمی دهند و درواقع جنگ قره باغ با نوعی  بایکوت خبری مواجه می باشد.

انتخابات آمریکا – مناظره دوم ترامپ با جوبایدن با نظم خوب برگزار گردید.طبق نظر سنجی ها بایدن  برنده این مناظره بوده و شانس خودرا برای کسب آراء بیشتر  در مرحله نهائی نیز  بالا برده است. باوجود این، معمای نتایج  انتخابات آمریکا نه بوسیله  مجموعه آراء مستقیم مردم بلکه با ترکیب آراء الکترال چند ایالت مشخص، حل می شود.

روابط سودان با اسرائیل- باور این است که اسرائیل یا بهتراست گفته شود صهیونیزم جهانی قصد دارد توسط اهرم سلطه آمریکا با عادی سازی روابط خود با اعراب، خودرا از یک دشمن بالفعل به یک دشمن بالقوه تبدیل سازد. اسرائیل با شکست تلاش هایش،  در زمینه تصرف کانال سوئز، اینبار با استفاده از ضعف و کـوته بینی و طمع کاری  رهبران کشور های عربی، می خواهد نیات شوم خودرا از طریق نفوذ در شئون غیرنظامی دول عرب عملی سازد و آمال نو استعماری صهیونیزم بین الملل  را به مرحله اجرا در آورد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا