مهم‌ترین جهاد در شرایط کنونی ادای دین نسبت به محرومان است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: اصلی‌ترین و مهم‌ترین جهاد در شرایط کنونی ادای دین نسبت به محرومان و مستضعفان است.

به گزارش ارک خبر به نقل از مهر،حجت الاسلام محمد قمی ظهر یکشنبه در نشست قرارگاه مردمی عملیات حاج قاسم سلیمانی در تالار بلاغ تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هم اکنون وقت به میدان آمدن پررنگ جریان مکتبی است گفت: فرمایش مقام معظم رهبری برای کمک به مردم، نظام سلامت و اساساً کمک به برطرف کردن گرفتاری مستضعفان برای همه ما تکلیف ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان و قدم‌های خوبی که در مقابله با ویروس کرونا برداشته شده است، گفت: دریافت من این هست که اتفاقات خیلی چشمگیرتر و بزرگ‌تری در این استان می‌تواند بیفتد و فارغ از انعکاس مؤثر رسانه ملی، یک گزارش خاص محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد و من به عنوان یک وظیفه این آمادگی را برای تقدیم گزارش دارم.

حجت الاسلام قمی با اشاره به تجربه و خلق یک الگو برای کار قرارگاهی در حوزه فرهنگ در این سال‌ها، گفت: قرارگاه در حوزه نظامی وجود داشته ولی می‌خواهیم یک هم رسانی و هم افزایی در ظرفیت‌های انقلاب در حوزه فرهنگ داشته باشیم.

وی ریشه‌ای‌ترین، اصلی‌ترین و مهم‌ترین جهاد را در شرایط کنونی جهاد امید و ادای دین نسبت به محرومان و مستضعفان برشمرد و گفت: ما می‌خواهیم از روی اعتقاد و در سلوک متأسی به سیره رسول الله (ص) به مردم خیر برسانیم و ما شیعه امیرالمؤمنین (ع) هستیم و این سابقه در باطن و هویت و ریشه در تاریخچه دیرینه ما دارد.

حجت‌الاسلام قمی با بیان اینکه نزدیک شدن فضاهای اجتماعی به فضاهای فرهنگی یک امتیاز است، گفت: یادمان باشد جنگ اصلی، ریشه‌ای و اساسی جنگ فرهنگی، جنگ روایت‌ها و جنگ گفتمانی و همه جانبه است و در مواجهه با این ابتلاء و امتحان الهی نباید از این نزاع و جدال اصلی غفلت کرد.

وی نبرد مؤثر و سرنوشت ساز در نبرد روایت‌ها را کار فرهنگی عنوان کرد و گفت: جنگ روایت‌ها یعنی نگرانی برای تحریف و اگر تحریف مؤثر واقع شود تحریم هم مؤثر واقع می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در ذهن جامعه باید این طور نقش ببندد که در جریان سیل و زلزله و کرونا این جریان انقلابی بود که پای کار آمد و این جامعه باید بتواند به راحتی به جریان مکتبی و انقلابی دل ببندد و اعتماد و اتکا کند.

قمی با تأکید بر جدی گرفتن اذهان عمومی و رسانه گفت: رسانه بخشی از این جنگ نیست و بعدی از این جنگ هست؛ باید در طراحی کارها لحاظ رسانه‌ای مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: اگر این زحمات، خالصانه و بدون اینکه در ذوق مردم بخورد، منعکس شود هرچند در یک منطقه کوچک انجام شود ولی تأثیر فرامنطقه‌ای خواهد داشت.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ما برای نقد کردن تجربه تاریخی زمان زیادی نداریم و چون خادم مردم و خادم اسلام هستیم از اسوه و الگوی خود اینگونه فراگرفته‌ایم.

حجت‌الاسلام قمی با بیان اینکه مجاهدت شما در میدانی که مهم‌ترین و مؤثرترین حرکت امروزه هست؛ سرنوشت ساز است، گفت: مسأله، مسأله انتخابات نیست، مسأله تجربه تاریخی یک ملت است که قرار است، امت وسط، پیشگام و پیشرو باشند و قرار هست تفاوت‌هایی را در این نبرد تمدنی رقم بزنند و ما اجازه نمی‌دهیم فرصت‌های پیش روی انقلاب اسلامی از دست بروند.

وی با اشاره به اینکه قدم پیش رو دشوارتر از قدم قبل است، گفت: باید حس حضور قدرتمند جوانان مکتبی و صالح و انقلابی بیش از پیش ملموس باشد و جامعه این حلاوت را بچشد تا بتواند به آن سخن متفاوت و جدید انقلابی شما دلخوش کند و همراه‌تر در این مسیر استقامت، قدرتمند بایستد.

قمی افزود: اگر واقعاً در این مقطع، شرایط خودمان را درک کنیم و رسالت تاریخی‌مان را انجام دهیم در پیشبرد انقلاب در مسیر رهوارتر و هموارتر، اتفاقات بزرگی می‌تواند بیفتد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا