پرداخت ۵۰ درصد حداقل دستمزد برای جبران کارآیی به کارفرمایان افراد دارای معلولیت

 

به گزارش ارک خبر:سال گذشته یکهزار و ۸۱۸ نفر خدمت‌گیرنده با سرانه متوسط ۷.۵ میلیون تومان و در سال جاری با سرانه متوسط ۹ میلیون تومان به عنوان ۵۰ درصد حداقل دستمزد برای جبران کارآیی به کارفرمایان افراد دارای معلولیت پرداخت شد.
سال گذشته برای ۱۵ هزار نفر مبلغ ۴ میلیون تومان و در سال جاری برای ۱۹ هزار نفر مبلغ ۴.۵ میلیون تومان حق بیمه سهم کارفرما برای ۶ ماه نخست تعلق گرفت.
تدوین و ابلاغ نظامنامه جامع آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای کارآموزان دارای معلولیت با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی
تدوین ۹۸ عنوان استاندارد آموزشی و آماده‌سازی ۱۰ محتوای الکترونیکی ویژه معلولان را از موارد اجرایی ماده ۱۴ قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت
براساس ماده ۱۵ با مصوبه سازمان اداری و استخدامی سهمیه ۳ درصدی بکارگیری معلولان در استخدام‌های جدید در مراکز دولتی رعایت شد.
۴۵ هزار فرد دارای معلولیت سرپرست خانوار پشت نوبت دریافت مسکن هستند
۷۵ هزار واحد مسکونی در دولت یازدهم به افراد دارای معلولیت وگذار شده و ۳۵ هزار واحد در حال ساخت است.
تاکنون برای ۹ هزار و ۹۰۰ خانوار منزل مسکونی واگذار شده است.
۴ هزار ۵۵۰ واحد مسکونی دیگر در دست احداث است.
در حوزه شهری به دلیل افزایش قیمت با مشکل تخصیص تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای ساخت مسکن مواجه‌ایم
قانون، بانک مرکزی را مکلف به پرداخت تسهیلات ارزان قیمت کرده است این در حالی است که بانک مرکزی تحقق این امر را منوط به انعقاد قرارداد.وجوه اداره‌ شده و پرداخت یارانه سود مربوطه از طرف دستگاه متولی به بانک عامل شده است.
وزارت راه و شهرسازی مکلف است ۱۰ درصد از واحدهای مسکونی احداثی را به صورت ارزان قیمت در اختیار افراد دارای معلولیت فاقد مسکن قرار دهد.
معافیت از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه‌های ساختمانی و انشعابات برای افراد دارای معلولیت

براساس ماده ۲۰ و ۲۱ قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت انتظار می‌رود صدا و سیما درخصوص مناسب‌سازی تولیدات برای ناشنوایان و نابینایان پیشی گیرد.
پوشش مناسب برنامه‌های تلویزیونی و استفاده از مترجم در روز جهانی افراد دارای معلولیت جای قدردانی و تشکر دارد.

برای استفاده از خدمات وکیل رایگان و معاضدت حقوقی، کانون وکلای دادگستری و کانون مشاوران و کارشناسان قوه قضائیه طی تفاهمنامه منعقد شده خدمات لازم را به افراد دارای معلولیت ارائه می‌دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا