محتوا، مشکل اصلی طراحی بازی‌های کامپیوتری ایرانی است

رئیس دانشکده چند رسانه‌ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز گفت: مشکل اصلی طراحی بازی‌های رایانه‌ای ایرانی، نه فن و تکنیک، بلکه توجه به محتوا است.

به گزارش ارک خبر ،دکتر یونس سخاوت اظهار کرد: طی چند سال گذشته فعالیت‌هایی در زمینه‌ی طراحی بازی‌های ایرانی انجام شده است و ما می‌توانیم با طراحی هنری و فنی که وجود دارد، خیلی سریع به پای کشورهایی برسیم که در زمینه‌ی ساخت و طراحی بازی‌های رایانه‌ای فعالیت دارند، در حالیکه این پیشرفت در صنعتهای دیگر به زمان طولانیتری نیاز دارد.

وی اضافه کرد: هنرمندان، امکانات و برنامه نویس برای ساخت و طراحی بازی‌های رایانه‌ای وجود دارد، اقداماتی که برای طراحی این بازی‌ها در کشور انجام می‌شود، دارای استانداردهای بالایی است.

وی خاطرنشان کرد: مشکل ما در ساخت بازی‌های کامپیوتری ایرانی، جنبه‌های تکنیکی، فنی و هنری نیست و معتقد هستم باید به محتوا توجه کنیم.

رئیس دانشکده چند رسانه‌ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز با بیان اینکه بازی های رایانه ای جدی گرفته نمی‌شوند، گفت: اگر نگاهمان اینگونه باشد که بازی رایانه‌ای می‌تواند بر زندگی و فرهنگ ما تاثیرگذار باشد، حتما به سراغ طراحی و تبدیل آن ایده به محصول و تجاری سازی آن می‌رویم.

وی اضافه کرد: اگر گروه‌های کوچک طراحی بازی‌های کامپیوتری در دانشکده‌ها و یا استارتاپ‌ها بتوانند با حامیان ارتباط داشته باشند، محصولاتشان هم می‌تواند وارد بازار شود.

وی، در ادامه با اشاره به اینکه دانشکده چند رسانه‌ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز برای اولین بار در کشور رشته بازی‌های رایانه‌ای را طراحی و اقدام به جذب دانشجو کرده است، اظهار کرد: این دانشکده، اولین دانشگاه در کشور است که اقدام به جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد کرده و آزمایشگاه‌های مجهز و پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها را در این زمینه و اعضای عیات علمی خبره‌ای، دارد./ایسنا

دکمه بازگشت به بالا