برداشت معادل نیاز گندم کل استان، با احیای دشت تبریز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز با اشاره به اینکه با احیای دشت تبریز، معادل نیاز گندم کل استان فقط از این دشت، برداشت می‌شود، گفت: در این راستا، با تعدادی از نمایندگان مجلس رایزنی شده و پیگیر موضوع هستیم.

به گزارش ارک خبر فرامرز افشانی با اعلام این مطلب، اظهار کرد: دشت تبریز از تبریز، صوفیان و شبستر تا دریاچه ارومیه را دربرمی‌گیرد و بالغ بر ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی را شامل می‌شود که می‌توان با حمایت دولت و حتی سازمان‌های بین المللی و انتقال آب از ارس، آن را احیا کرد.

وی در این خصوص اضافه کرد: تاکنون ۳۰ تا ۳۵ درصد از عملیات اجرای انتقال آب ارس انجام شده است.

افشانی با بیان این‌که پیشنهادی مبنی بر استفاده بهینه از پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب تبریز به کارگروه کشاورزی شهرستان ارائه شده که به تاسیس شهرک شیلات و پرورش آرتمیا یا ماهی در پایین دست این تصفیه خانه اشاره دارد، افزود: پساب تصفیه شده خروجی حدود ۱.۵ الی دو مترمکعب آب بر ثانیه ظرفیت دارد.

به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، وی در خاتمه سخنان خود با تکیه بر بحث ایجاد منطقه گردشگری نیز متذکر شد: پیشنهاد بنده، ایجاد منطقه گردشگری در باسمنج است که با اتمام بررسی‌ها و تحقیقات مناسب و کافی در خصوص تغییر کاربری و ایجاد منطقه گردشگری در این منطقه، اقدامات و پیگیری‌های مربوطه انجام خواهد شد./ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا