اظهارات اردوغان موجب اختلاف می‌شود

تبریز- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به شعرخوانی اخیر اردوغان، گفت: این روزها ما کشورهای اسلامی باید دست به دست هم بدهیم.

به گزارش ارک خبر، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم دقایقی پیش طی سخنانی در خصوص اظهارات رجب طیب اردوغان گفت: نمی دانم منظور رئیس جمهور کشور همسایه از خواندن شعر چه می‌تواند باشد آیا به دنبال ایجاد اختلاف در روابط بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان است و آن هم زمانی که وزیر امور خارجه آذربایجان در ایران به سر می‌رود و و توافقات خوبی نیز در این خصوص صورت گرفته است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: روابط ۲ کشور به خصوص بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای در مورد آزادسازی اراضی اشغال شده آذربایجان مسیر خوبی را طی می‌کند این صحبت‌ها و شعر خواندن‌ها نمی دانم به چه منظوری در این مقطع صورت می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به شعر خوانی بی ربط رئیس جمهور ترکیه افزود: خلاصه نمی‌دانم سهند و سبلان چه ربطی به قره باغ و جمهوری آذربایجان دارد و کشور همسایه ترکیه دارد، نکند اینها این صحبت‌ها ایران را تحریک کند که عکس العملی علیه جمهوری آذربایجان انجام بدهد.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: این روزها ما کشورهای اسلامی باید دست به دست هم بدهیم و سرود ظفر بخوانیم، چراکه خاک‌های بسیار مهمی از مناطق قره باغ اشغالی آزاد شده و همه کشورهای همسایه باید به تمامیت ارضی کشورهای دیگر احترام قائل شوند، این در حالی است که ایران به تمامیت ارضی همسایه‌های خودش همیشه احترام قائل است.

وی ادامه داد: شاید اسرائیل در پشت پرده بخواهد عادی سازی پنهانی داشته باشد خوب شما که خودتان زمانی بیان داشتید رژیم کودک کش اسرائیل نکند این کشور یعنی اسرائیل پشت پرده باشد.

آل هاشم در پایان سخنان خود افزود: فراموش نکنید که اولین کشوری که موضع گیری کرد و آن کودتا را محکوم کرد جمهوری اسلامی ایران است و نباید فراموش کنیم در دهه ۹۰ در واکنش به قتل عام مردم جمهوری آذربایجان در قره باغ که گفته بودند کشتار آنها ربطی به ما ندارد آنها آذری هستند و ما ترک هستیم و آنها شیعه هستند ما سنی هستیم، من در پایان باز هم کشورهای مسلمان و همسایه را دعوت می‌کنم به وحدت و همدلی و احترام به تمامیت ارضی کشورها و همدلی و وحدت در مقابل دشمن اصلی یعنی آمریکا و رژیم اشغال گر اسرائیل که در کمین هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا