چه بر سر ریشه دارترین تیم تبریزی آمده است؟

ماشین سازی تبریز که ریشه دار ترین تیم شهر تبریز است، در بدترین وضع ممکن قرار دارد و معلوم نیست چه بر سر این تیم آمده است.

به گزارش ارک خبر،قدیمیترین تیم تبریزی که هوادارانش در عشق و تعصب به این تیم زبانزد خاص و عام هستند، این روزها حال خوبی ندارد و با کسب نتایج ضعیف و ناامید کننده قعرنشین جدول رده بندی مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران شده است.

شاید مسئولان باشگاه ماشین سازی نیز همانند سایر تیم ها همان توجیه همیشگی در خصوص عدم نتیجه گیری در هفته های ابتدایی لیگ به علت بدنسازی تیم و تغییر ترکیب را داشتند. هرچند که این اتفاق تنها در فوتبال ایران می‌افتد و در لیگ های معتبر دنیا از همان بازی های ابتدایی شاهد ارائه‌ی بازی هجومی و زیبا از سوی تیم ها هستیم.  اما به نظر می‌رسد بعد از گذشت هفت بازی و کسب تنها دو امتیاز، نه این توجیه قابل قبول باشد و نه خوشحالی از کسب تساوی در بازی خارج از خانه مقابل سایپا.

سبزقبایان تبریزی به اندازه ای امتیازات با ارزشی را در هفته های نخست از دست دادند که دیگر نباید حتی به فکر تساوی در خانه رقبا باشند و تنها برای کسب سه امتیاز پای به میدان بگذارند.

بدون شک می‌توان گفت مسئولان ماشین سازی علاوه بر از دست دادن بازیکنان کلیدی و تاثیرگذار خود در فصل نقل و انتقالات، با سراب جوانگرایی وارد مسابقات شدند که نتیجه‌ی این نوع جوانگرایی بعد از گذشت هفت هفته از مسابقات این فصل، گویای همه چیز است.

بهتر بود تصمیم گیران باشگاه در ابتدای فصل تکلیف خود را با هواداران دوست داشتنی این تیم مشخص می‌کردند که تیم امسال حتی برای حضور در میانه های جدول نیز بسته نشده و هدف اصلی پرورش بازیکنان گمنام و جوان برای فصلهای بعدی است.

بدون شک اگر بجای انجام مصاحبه های احساسی و دادن وعده هایی همچون انجام بازی های هجومی، سورپرایز هواداران، ماشین سازی متفاوت و…، از همان روز اول این موضوع مشخص می‌شد که هدف گذاری ماشین مدل ۹۹ جوانگرایی برای تربیت بازیکن است، هواداران نیز انتظار زیادی از تیم شان نداشتند.

هرگز یادمان نمی‌رود تا نیمه های فصل گذشته ماشین سازی با همان بضاعت نه چندان زیاد خود، هرگز به زنگ تفریح سایر تیم ها تبدیل نشد و حتی در صورت باخت نیز روز سختی برای رقبا رقم زد. اما چه بر سر این تیم دوست داشتنی و ریشه دار تبریز آمد که دیگر حضورش در قعر جدول به یک امر عادی تبدیل شده است؟

تیم هایی هستند که هزینه های زیادی برای کسب سهمیه و حضور در  لیگ برتر انجام می‌دهند اما متاسفانه گویا مسئولان ماشین سازی ارزش این امتیاز را نمی‌دانند.

طبیعتا فردی که حاضر شده از پول خود هزینه کند، مشکلی در خرید بازیکن ندارد و البته نیازی هم نیست که تیم میلیاردی بسته شود. بلکه اگر بازیکن های متوسطی را هم به خدمت می‌گرفتند که تجربه حضور در لیگ برتر را دارند، به مراتب ننایج بهتری کسب می‌شد. بازیکنانی که تنها تجربه حضور در دسته اول را دارند، به تنهایی توان مقابله با تیم های پرقدرت و با تجربه لیگ برتر را نخواهند داشت.

گفتنی است؛ ماشین سازی که با انجام هفت بازی و کسب تنها دو تساوی و تحمل ۵ شکست، با دو امتیاز در قعر جدول ۱۶ تیمی جا خوش کرده است، از ساعت ۱۶:۳۵ روز پنجشنبه چهارم دی ماه میزبان تیم نفت مسجد سلیمان خواهد بود، که امیدواریم سبزقبایان تبریزی هواداران خود را بیش از این چشم انتظار کسب سه امتیاز نگذارند و با کسب اولین برد در هفته هشتم، شاهد تداوم نتیجه گیری این تیم دوست داشتنی تبریزی باشیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا