صداوسیما در مسیر توسعه فنی حرکت می‌کند

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر تقویت زیرساخت‌های فنی صداوسیمای مرکز استان، گفت: مدیران صداوسیما به طور جدی به دنبال پیشرفت و توسعه هستند و اچ‌دی‌سازی شبکه‌های تلویزیونی نشان از تلاش مضاعف در قسمت فنی این سازمان است.

به گزارش ارک خبر به نقل از ایسنا،محمدرضا پورمحمدی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه و به‌روزرسانی زیرساخت‌های فنی صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی، با اشاره به نقش حساس این استان در مقاطع تاریخی این کشور و هم‌مرز بودن آن با کشورهای همسایه، گفت: دشمنان انقلاب برای آذربایجان نقشه‌های زیادی دارند و باید در برابر این توطئه‌ها با هوشیاری عمل کرد.

وی تأکید کرد: صداوسیما باید اقدامات رسانه‌ای و فنی خود را تقویت کند تا تمام مردم استان در نقاط مرزی بخصوص روستاها به طور کامل به شبکه‌های داخلی دسترسی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: صداوسیما نقش پررنگی در تمامی اتفاقات مثبت داشته و در بحث کرونا نیز حضور فعال صداوسیما در صحنه باعث اقناع افکار عمومی و افزایش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی شده است.

پورمحمدی با اشاره به اینکه سطح زندگی مردم در دورافتاده‌ترین نقاط کشور نسبت به قبل از انقلاب بسیار بهبود یافته، افزود: با وجود این بهبود وضعیت، باز هم گلایه وجود دارد که این به دلیل تغییرات فرهنگی و تبدیل نیاز به احساس نیاز است.

وی تأکید کرد: متأسفانه فرهنگ مصرف‌گرایی در بین خانواده‌ها رواج یافته که نیاز است رسانه‌ها به خصوص صداوسیما در این رابطه بیش از پیش اقدامات فرهنگی انجام دهند.

تلاش می‌کنیم در مسیر پیشرفت فناوری از قافله عقب نمانیم

معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم گفت: رتبه نخست هفدهمین اجلاس فناوری رسانه توسط صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی در بین مراکز ۳۳گانه صداوسیما نشان‌دهنده تلاش مضاعف این مرکز و همکاری و همراهی مدیریت ارشد استان است.

رضا علیدادی ادامه داد: با توجه به محدودیت‌ها، مراکز صداوسیما با موانعی روبه‌رو می‌کند، ولی تلاش می‌کنیم در مسیر پیشرفت فناوری از قافله عقب نمانیم و حتی جلوتر از مسیر حرکت کنیم.

وی اظهار کرد: با وجود تحریم‌ها و مشکلات، پخش ۱۳ شبکه سیما با کیفیت اچ‌دی اقدامی در جهت حرکت صداوسیما به سمت دانش روز است و صداوسیما به عنوان رسانه‌ای بزرگ و پرقدرت، تلاش دارد همتراز با رسانه‌های جهانی از فناوری‌ها استفاده کند.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی با اشاره به فعالیت‌های مراکز صداوسیما در جهت توسعه و به‌روزرسانی زیرساخت‌ها، گفت: آذربایجان شرقی در چند سال گذشته توانسته بیش از سایر مراکز کشور بدرخشد و کارهای بسیار خوبی انجام گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا