ضرورت توجه ویژه وزارت صمت به کارخانجات آذربایجان شرقی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: با توجه به سابقه درخشان آذربایجان شرقی در حوزه تولید و صنعت و کارخانجاتی چون ماشین سازی، کارخانجات این استان نیاز به توجه بیشتری از سوی وزارت صمت را دارند.

به گزارش ارک خبر،حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار وزیر صمت با تاکید بر تسریع در انتخاب هیأت مدیره مجموعه ماشین سازی تبریز گفت: ماشین سازی از جمله کارخانجاتی است که نیاز به توجه بیشتر دارد و با توجه به واگذاری این مجموعه از صندوق بازنشستگی به وزارت صمت، هرچه سریع‌تر هیأت مدیره این مجموعه نیز انتخاب و معرفی شود.

وی، معدن مس سونگون را امتیاز و نعمتی بسیار با ارزش برای استان دانست و گفت: انتظار داریم با تدبیر وزارت صمت تمامی فرایندهای مربوط به فرآوری مس همچون ذوب، با راه‌اندازی کارخانه ذوب و سایر بخش‌های‌ مورد نیاز در صنایع پایین دستی در همین استان ایجاد شود.

وی ادامه داد: در زمان وزارت آقای رحمانی، پیگیری‌های خوبی در این زمینه وجود داشت که امیدواریم در دوره مدیریت جدید وزارتخانه نیز مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود، مشکلات گمرکی را یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های تولیدکنندگان و چالش‌های فعلی بخش صنعت دانست و ادامه داد: امیدواریم با توجه به انباشت دراز مدت برخی مواد اولیه مورد نیاز تولید کنندگان در گمرکات کشور، هماهنگی هرچه بیشتر وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت صمت به چنین مشکلاتی پایان دهد.

وی با انتقاد از گرانی خودرو گفت: کیفیت برخی از خودروهای داخلی در شان مردم ایران اسلامی نیست و باید وزارت صمت با سواستفاده‌کنندگان بازار خودرو و بازارهای سیاه این بخش به شدت برخورد کند.

وی هم‌چنین با اشاره به وحدت و همدلی موجود در بین تمامی دستگاه‌های دولتی استان و قدردانی از اقدامات و پیگیری‌های ارزشمند اتاق بازرگانی، خواستار توجه جدی وزارت صمت به تسریع در تکمیل پروژه‌های با اهمیت استان هم‌چون نفلین سینیت سراب شد.

به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، نماینده ولی فقیه در استان هم‌چنین از اقدامات ارزشمند قوه قضاییه در فعال‌سازی مجدد تعدادی از واحدهای تولیدی ورشکسته و یا در آستانه ورشکستگی نیز قدردانی کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا