۲ ماه کسر خدمت و افزایش مرخصی برای سربازان متأهل

گرگان- رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: برای سربازان متاهل که از اول آذرماه اعزام می‌شوند دو ماه و به ازای هر فرزند هم سه ماه کسر خدمت تعلق می گیرد.

به گزارش ارک خبر،سردار تقی مهری پیش از ظهر پنجشنبه در حاشیه دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اعزام و احضار مشمولان خدمت سربازی از وظایف نیروی انتظامی بوده و برنامه‌ریزی لازم برای اعزام این افراد تا مراکز آموزشی اتفاق می‌افتد.

وی افزود: در سال جاری هم با توجه به شیوع کرونا اعزام انجام شده و تمام دستورالعمل‌های بهداشتی و پروتکل‌ها توسط ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی انتظامی ابلاغ شد.

مهری گفت: پروتکل‌های بهداشتی مانند زدن ماسک، استفاده از مواد ضدعفونی کننده و رعایت فاصله فیزیکی در وسایل نقلیه برای اعزام سربازان به طور کامل رعایت شد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا بیان کرد: هیچ مورد فوتی در مراکز آموزشی بر اثر کرونا نداشتیم و این امر نشان می‌دهد فرماندهان با رعایت قوانین و مقررات شرایط اجرای کامل دستورالعمل‌های بهداشتی را فراهم کردند و در گلستان هم چنین بود.

وی از خودگذشتگی پزشک گلستانی در ششم فروردین علیرغم وجود زمان برای اعزام خبر داد و گفت: این پزشک فداکار برای تقویت کادر درمان زودتر از موعد مقرر اعزام شد.

مهری تصریح کرد: با تدابیر خوب رهبر معظم انقلاب قرارگاه مهارت آموزی سربازان در سطح نیروهای مسلح تشکیل شده و به سربازان آموزش ای مهارت محور ارائه می‌شود که البته امسال تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و دوره‌ها به لحاظ آماری کاهش یافته است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا بیان کرد: از اقدامات دیگر تفاهمنامه ستاد کل نیروهای مسلح با وزارت کشور است که به استانداران و معاونان اقتصادی ابلاغ شده و برنامه ریزی برای اشتغال سربازان پس از اخذ کارت پایان خدمت انجام می‌شود که در گلستان هم جلسات برگزار شده است.

وی گفت: برای سربازان متاهل که از اول آذرماه اعزام می‌شوند دو ماه کسر خدمت تعلق گرفته و به ازای هر فرزند هم سه ماه کسری اختصاص می‌یابد.

مهری ادامه داد: حق تأهل برای سرباز و کادر اداری فرقی ندارد و مرخصی سربازان هم از ۱۲ روز به یک سال افزایش یافته است.

وی بیان کرد: پیگیری لازم با دولت و مجلس برای افزایش حقوق سربازان در دست اقدام است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: دفترچه خدمات درمانی برای سربازان صادر شده و خود و افراد تحت تکفل آنها می‌توانند از آن استفاده کنند.

مهری همچنین به نقش سربازان در دوران دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: از ۶ میلیون رزمنده دوران دفاع مقدس ۵۰ درصد سرباز بوده و هم اکنون هم ۵۰ درصد توان دفاعی کشور به این افراد اختصاص دارد که در مرزها، مقرهای نیروهای مسلح، درون شهرها و معابر امنیت را برقرار می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا