نقد اخبار روز *م.گونش

 

*استاندار آذربایجان شرقی، مقوله آموزش و پرورش را زیربنای اصلی توسعه دانست و بر ضرورت توجه بیشتر به این موضوع از سوی مسئولان امر تاکید کرد.
محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان در محل استانداری، از تلاش‌های اثربخش اعضای این شورا در پیشبرد برنامه‌های آموزشی استان قدردانی کرد و گفت: حرکت پرشتاب آموزشی و پرورشی در استان به رغم بیماری کرونا متوقف نشده و با جدیت تمام ادامه دارد.

ارک – ممکن است آموزش و پرورش در انجام وظایف خود موفق  باشد، ولی می توان سؤال کرد که  آیا محتوای وظایف آموزش و پرورش، تمام اهداف فرهنگی، آموزشی و انسانی مردم استان را در برمی گیرد؟

 

*آذربایجان شرقی معاون اشتغال کمیته امداد آذربایجان شرقی از راه اندازی ۱۵ مرکز نیکوکاری خیران برای اشتغال مددجویان استان خبر داد و افزود: این اقدام با استفاده از ظرفیت خیران و کارآفرینان انجام گرفته تا نیازمندان از ثمرات کم نظیر آن بهره مند شوند.

ارک – استفاده از ظرفیت خیرین در مورد رفع کمبودها مفید است. متاسفانه ابعاد فقر ونیازمندی ها همیشه در توسعه است. لذا مسئولین سازمانهای امدادی باید در توانمند سازی مردم نیازمند و فراهم کردن مقدمات استقلال اقتصادی آنها نیز اقدام نمایند.

 

*آذربایجان شرقی دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های آذربایجان شرقی در نامه‌ای به امام جمعه تبریز، خواستار رسیدگی به اهمال کاری‌ها در خصوص مسائل زیست محیطی استان شدند.

ارک – متاسفانه محیط زیست از مواضع بی دفاع استان است که نه تنها توسط افراد وگروهای غیر مجاز بلکه از جانب مجازها نیز در معرض آسیب های جدی قرار دارد . از جمله مس سونگون که ثمری به آذربایجان ندارد ولی آسیب جدی می رساند.

 

*رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اختصاص رتبه اول کشور در راستای تثبیت قیمت مرغ به آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: اکنون قیمت تخم مرغ نیز در فروشگاه‌های استان بالغ بر ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان است.

ارک – گرانی ها اگر فقط بدلیل کمبود های واقعی باشد، قابل قبول است، ولی متاسفانه اغلب گرانی ها از سوی نبود نظارت کافی و تاخت و تاز دلال بازی های مضر  وگران فروشی های ظالمانه می باشد.

 

*آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه ای آغاز فعالیت تحقیق و توسعه در زمینه طراحی اورانیوم فلزی توسط ایران را تایید کرد.

ارک – امید است، این رقابت بین جامعه بین الملل و ایران به جای خطرناک نرسد.

 

*آلودگی هوا امروزه به‌عنوان بزرگترین مخاطره زیست محیطی برای سلامت جوامع معرفی شده است همچنین در یک تخمین کلی آلودگی هوا عامل سالانه بیش از ۷ میلیون مرگ زودرس در جهان است و آن را به‌عنوان چهارمین علت مهم مرگ زودرس در دنیا می‌شناسند.

ارک – اگر قرار باشد مقصرین آلودگی هوا را شناخت و خسارت اخذ کرد، باید یقه کشورهای صنعتی را گرفت. در بعد ملی نیز دولت باید در روش های مدیریتی خود تجدید نظر کند و جبران مافات  نماید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا