نقد اخبار روز *م.گونش

 

*آذربایجان شرقی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب سه گام در مجلس برای حمایت از معیشت مردم، گفت: در صورت عمل کامل دولت به طرح یارانه کالایی، گام اول را با جامعه هدف ۶۰ میلیون نفری متوسط و متوسط رو به پایین برداشته‎ایم تا به هر شهروند ایرانی مبلغی بین ۶۰ الی ۱۲۰ هزار تومان یارانه کالایی پرداخت کنیم.

ارک- با اینکه از نظر بودجه مورد نیاز، کار بزرگی انجام می شود ولی رقم ها در مقابل گرانی ها ناچیز است. اگر این ارقام در گذشته با هوشمندی در ایجاد کار و توسعه پایدار هزینه می شد، امروز بازدهی خوبی داشت.

 

*حزب اسلامی کار با اشاره به طرح اخیر مجلس در خصوص طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکید کرد: محدود کردن قدرت انتخاب مردم، امنیت پایدار برای حکومت‌ها به ارمغان نمی‌آورد.

ارک- امنیت پایدار با توانمند سازی رفتار های دموکراتیک مردم حاصل می شود. قدرتمند شدن مدیران به تضعیف مردم می انجامد.

 

* دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل، حاکمان سعودی را جاده صاف کن طرح‌های بی ثبات کننده رژیم صهیونیستی دانست و افزود: به نفع ریاض است که به جمهوری اسلامی ایران که سازنده‌ترین نقش را در کمک به ثبات و امنیت پایدار منطقه‌ای ‌و جهانی دارد، اعتماد کند.

ارک – اعتماد حاکمان منطقه بتدریج حذف شده و در خلا ذیربط، یهودیت مرموز امروز وخشن فردا نشسته است.

 

* وزیر سابق راه و شهرسازی با بیان اینکه نمی‌توانیم بدون درک مسایل فراملی به توسعه برسیم گفت: نقص فهم و مشکل در درک مسائل جهانی، برای افراد سودجو و فاسد فرصت زیست ایجاد می‌کند.

ارک- افراد خیر خواه باید افراد سود جو و فاسد را معرفی کنند.

 

* با آغاز بزرگترین برنامه واکسیناسیون کروناویروس در هند میلیونها دوز از دو واکسن تایید شده کووی‌شیلد (Covishield) و کواکسین (Covaxin) در سراسر این کشور توزیع شد

 ارک – کار خیر را بموقع انجام می دهند.

 

* بررسی ها نشان می دهد نسبت قابل توجهی از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ که در بیمارستانهای برزیل بستری شده اند به مراقبت های ویژه و استفاده از تجهیزات تنفسی نیاز دارند و بسیاری از آنان فوت می کنند.

ارک – کشور های جهان باید برای جلـوگیری از توسعه بیشترکرونا،  تمهیدات مساعدتی انجام دهند.

 

* الکس اذر (Alex Azar) وزیر بهداشت و خدمات انسانی در دولت دونالد ترامپ از مقام خود استعفا کرد.

ارک- اگر چند روز  بیشتر  هم صبر می کرد، از ترامپ شرمنده نمی شد.

 

* هزاران زائر هندو در شرایطی که هند از نظر شیوع ویروس کرونا پس از آمریکا در رتبه رتبه دوم جهان قرار گرفته ،در کنار رودخانه مقدس کنگ در هاریدوار ایالت اوتراکند حضور یافتند.

ارک- بیچاره هندو ها هنوز در گرداب تقدس گنگ گیر کرده اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا