نقد اخبار روز *م.گونش

 

* در مردادماه سالجاری و وضعیت اوج بازار بورس، حباب مثبت وجود داشت و قیمت‌ها به بیش از ارزش ذاتی سهام افزایش یافته بود، گفت: اکنون نیز بورس در یک حباب منفی قرار دارد و اکثر سهم‌ها دارای ارزشی کمتر از ارزش ذاتی هستند که امیدواریم این وضعیت با حمایت دولت بهبود یابد.

ارک- افت وخیز شدید قیمت ها در بازار سهام و بورس عمدتا ناشی از کذائی بودن بازار بورس، حضور شرکت های بزرگ دولتی و نقش آفرین در بورس می باشد. تا زمانی که این رابطه برقرار باشد، نوسانات بازار شدید و مضر نیز وجود خواهد داشت.

 

*صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی آذربایجان‌شرقی با هدف حمایت‌های مالی، علمی و پشتیبانی از فناوران، نوآوران و محققان استان در تبدیل ایده‌های فناورانه به محصولات تجاری با سرمایه ثبتی ۱۰۰ میلیارد ریال تاسیس می‌شود.

ارک- وجود صندوق فوق در صورت فعالیت
می تواند پشتیبان مالی مؤسسات، فنی و فناوران باشد.

 

*علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود که در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: فردا دولت شرور ترامپ به پایان راه خود خواهد رسید و آمریکا رئیس جمهور تازه ای خواهد داشت. رئیس جمهوری که فرصت دارد تا نماینده ای برای صدای بلند مردم آمریکا برای تغییر رویه هایی باشد که حداقل در چهار سال گذشته موجب تحقیر، آشفتگی و انزوای آمریکا شده است.

ارک – امید است اعلام نظرهای غیرمسئولانه تندروهای دوطرف باعث کدر شد فضای سیاسی بین دوکشور نباشند.

 

*سید احمد آوایی در جلسه علنی
سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: مردم ایران تحت تأثیر بحران اقتصادی هستند که بیش از تحریم‌های خارجی ناشی از انباشت سال‌ها سوءمدیریت و سیاست‌های غلط اقتصادی است. تنها راه نجات کشور تکیه بر توان داخلی و استعدادهای بی نظیر خدادادی و حل مشکل سوءمدیریت در کشور است.

ارک- مشکل سوء مدیریت در کشور واقعیت است و تنها در صورت وجود نیت خالصانه به ایجاد اصلاحات ساختاری می باشد.

 

*براساس برآوردها ۱.۵ میلیون نفر نیازمند بیکار و شبهه بیکار در کشور وجود دارد. در واقع از میان ۴.۵ میلیون نفر جمعیت بیکار و شبهه بیکار در کشور، ۱.۵ میلیون نفر آنها نیازمند هستند که باید برای آنها ایجاد اشتغال صورت گیرد.

ارک- ایجاد اشتغال نسخه قابل اجرائی برای حل بعضی و قسمتی ازمعضلات اقتصادی کشور بشمار
می رود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا