جذب ۴.۹ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور

گرگان-وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در هفت ماهه اول امسال ۴.۹ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی جذب شده که این عدد در شرایط فشار و تحریم قابل ملاحظه است.

به گزارش ارک خبر،فرهاد دژپسند ظهر سه شنبه در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه گلستان اظهارکرد: گلستان در حوزه‌های مختلف ظرفیت‌های بی‌نظیر داشته اما نتوانسته به درستی از آنها بهره ببرد.

وی افزود: بخشی از علل محرومیت و عدم استفاده از ظرفیت‌های بالقوه به عوامل بیرونی و مدیریت در استان برمی‌گردد.

دژپسند ادامه داد: به دلیل کشاورزی بودن منطقه محدودیت صنایع در این ناحیه وجود دارد اما با استفاده از صنایع پاک می‌توان توسعه صنعتی را در این استان و استان‌های شمالی دیگر رقم زد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گلستان، اضافه کرد: صنعت گردشگری در گلستان به خوبی توسعه نیافته در صورتی که می‌توانست استان محل جذب گردشگران خارجی و داخلی باشد.

وزیر اقتصاد اظهار کرد: خلیج گرگان ظرفیت بالقوه استان بوده و فواید بی شماری برای کشور دارد که از جمله آن صنعت گردشگری است و می‌توان از این ساحل منابع و درآمد زیادی برای استان کسب کرد.

دژپسند ادامه داد: سه استان شمالی از مواهب الهی برخوردار بوده ولی از نگاه تخصیص منابع محروم هستند.

وی گفت: آنچه که امروز می‌بینیم آثار عدم توجه بخش منابع استانی و منابع ملی است که باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

دژپسند توضیح داد: اگر قانع باشیم و روند ناویژه بینی عمق و سرعت پیدا می‌کند این محرومیت‌ها هم ادامه خواهد داشت.

وی تأکید کرد: این چاره اندیشی باید از درون بجوشد و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی داخلی و خارجی می‌تواند مشکل را حل کند.

وزیر اقتصاد با اشاره به توقف ۱۵ ساله برخی از طرح‌ها در استان ادامه داد، این امر نشان از آن دارد که به ظرفیت بخش خصوصی در استان توجه نشده و نگاه به ظرفیت بودجه ملی است.

دژپسند اضافه کرد: در شرایط تنگناهای اقتصادی و فشار حداکثری غربی‌ها در هفت ماهه اول امسال ۴.۹ میلیارد دلار جذب سرمایه گذاری خارجی اتفاق افتاده که این عدد در این شرایط بسیار قابل ملاحظه است.

وی گفت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای رشد اقتصادی لازم بوده و همه اینها منجر می‌شود که ظرفیت‌ها بالفعل تبدیل شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا