نقد اخبار روز *م.گونش

 

*به گزارش اسپوتنیک، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید: اگر ایران بطور کامل تعهدات خود را در قالب برجام اجرا کند، آمریکا نیز همان کار را خواهد کرد و بعد آن را به عنوان پلتفرمی برای ایجاد توافق گسترده تر و پایدارتر مورد استفاده قرار خواهد داد.

ارک – ظاهرا هر دوطرف نیاز به مذاکره و معامله دارند. بنابراین صحبت های دیپلماتیک می تواند گام های رو به جلو تلقی گردد.

 

* مجله نیچر: یک تیم بین المللی از محققان به سرپرستی دانشمندان دانشگاه کپنهاگ به این نتیجه رسیده اند که ذوب شدن یخ زدگی ها و توده های یخی باعث می شود کربن بیشتر از آنچه تصور می شد، در جو آزاد کند. این امر می تواند منجر به تغییرات آب و هوایی فاجعه بار و گرم شدن برگشت ناپذیر سیاره زمین شود، که هر گونه تلاش برای پایین نگه داشتن افزایش دمای کره زمین را بی نتیجه می کند.

ارک – اگر تغییرات اقلیمی به دغدغه روز وحاد کشورها تبدیل نشود، روزی متوجه نزول بلای خسارت بار گرمایش زمین خواهیم شد. گرمایش دیگر واکسن ندارد که پیشگیری شود.

 

*راهپیمایان یوم‌ الله ۲۲ بهمن در قطعنامه پایانی تأکید کردند: امید به بیگانه داشتن و مرعوب دشمن شدن را خطایی بزرگ و نابخشودنی تلقی کرده و هیچ‌گونه سستی و انفعال نسبت به دشمن را در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی برنمی‌تابیم.

ارک – سستی وانفعال نسبت به تلاش و ساماندهی و ایجاد عدالت و رفاه نیز باید نابخشودنی تلقی گردد.

 

*رئیس جمهور بیان داشت: اگر ملت ایران در مقابل مستبد کاخ سفید نایستاده بود و اگر تدبیر دولت منتخب مردم نبود و اگر پس از خروج ترامپ ما هم از برجام خارج می شدیم یعنی پیروزی بزرگ و بدون مشکل برای ترامپ.

ارک- ملت ایران، شایسته بهره مندی از برکات امکانات بالقوه و بالفعل کشور هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا