پلمب ۱۰ واحد نانوایی به علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در اهر

اهر- فرماندار شهرستان اهر از پلمب ۱۰ واحد نانوایی به علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در اهر خبر داد و گفت: به هیچ عنوان از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای نانوایی اغماض نمی‌کنیم.

به گزارش ارک خبر،رسول خدابخش دیشب در جلسه کارگروه گندم، آرد و نان شهرستان اهر از تشکیل ۲۰ پرونده تخلفاتی برای نانوایی‌ها خبر داد و گفت: در جریان ۲۰۰ مورد بازرسی انجام یافته از نانوایی‌ها؛ تخلفات ۲۰ واحد نانوایی در رابطه با کم‌فروشی، عرضه خارج از شبکه آرد یارانه‌ای، تعطیلی خودسرانه نانوایی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی محرز و پرونده تخلفاتی به ارزش ۸۷ میلیون ریال جریمه تعیین شد.

فرماندار شهرستان اهر افزود: در اوایل فروردین‌ماه هرگونه تعطیلی خودسرانه نانوایی؛ ممنوع است و در صورت تخطی برابر ماده ۵۵ برخورد قانونی صورت می‌گیرد، لذا در ایام نوروز نانوایی‌ها بایستی طبق برنامه تدوین شده فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: به واحدهای نانوایی آزادپَز برابر قوانین و ضوابط سال ۹۴؛ آرد یارانه‌ای تخصیص نمی‌یابد در حالی که سهمیه آرد شهرستان مشخص بوده و قانون اجازه افزایش واحد نانوایی دارای سهمیه آرد یارانه‌ای را نمی‌دهد.

خدابخش بابیان این‌که به هیچ عنوان از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای نانوایی اغماض نمی‌کنیم، گفت: در نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، وزن چانه، کیفیت نان و سایر تخلفات نباید کوتاهی شود، هرچند رویکرد ما مُچ‌گیری نیست بلکه اصلاح امور و رضایتمندی مردم را اولویت قرار داده‌ایم.

فرماندار شهرستان اهر از پلمب ۱۰ واحد نانوایی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان خبر داد، یادآور شد: متأسفانه برخی از واحدهای نانوایی، ضوابط و مقررات را زیرپا می‌گذارند و با اینکه گفته شده نباید افزودنی اضافه شود به این موضوع توجه نکرده‌اند.

استفاده از کنجد سیاه و افزودنی‌ها در نانوایی غیرمجاز و غیربهداشتی است

وی ابراز داشت: استفاده از کنجد سیاه و افزودنی‌ها در واحدهای نانوایی غیرمجاز و غیربهداشتی است و در هر واحد نانوایی استفاده کنند به جهت تهدید علیه بهداشت عمومی برخورد می‌کنیم و از طرفی افزایش خودسرانه قیمت نان به بهانه تحویل نان کنجدی غیرقابل‌قبول است.

خدابخش با تأکید بر این‌که واحد نانوایی داشتیم که ۲۶ مورد تخلف صنفی در عرض چند ماه مرتکب شده بود، گفت: نباید اجازه دهیم واحدهای نانوایی آزادانه مرتکب تخلف شوند و مورد برخورد قرار نگیرند، از این‌رو به صراحت اعلام می‌کنیم که با متخلفان سازش و مماشات نمی‌کنیم.

فرماندار شهرستان اهر با اشاره به این‌که تکرار تخلفات صنفی از سوی نانوایی‌ها؛ منجر به پلمب واحد صنفی می‌شود، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه آرد یارانه‌ای برای نانوایی‌های آزادپَز تأمین نمی‌شود و نرخ آرد در بازار آزاد افزایش یافته؛ قیمت جداگانه برای نان نانوایی‌های آزادپَز به استان پیشنهاد کرده‌ایم.

وی از افزایش قیمت نان در واحدهای نانوایی آزادپَز تا زمان اعلام نظر استان خبر داد، ابراز داشت: نانوایی‌های آزادپَز مجبور به تأمین آرد از بازار آزاد هستند و پخت و پز با آرد بازار آزاد آن‌چنان به صرفه نیست از طرفی آنالیز قیمت تمام شده نان در نانوایی‌های آزادپَز تهیه شده است که نشان از بالا بودن قیمت نان دارد لذا در حال حاضر منتظر تأیید قیمت نان نانوایی‌های آزادپَز از استان هستیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا