نقد اخبار روز *م.گونش

 

 

*ایسنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی از ثبت شیوه تهیه پنیر لیقوان به عنوان یکی از نمادهای مهم و اصلی لبنی آذربایجان، در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.احمد حمزه زاده اظهار کرد: این محصول از مهم‌ترین ظرفیت‌های گردشگری غذا در آذربایجان شرقی و کشور محسوب می شود که حاصل زحمات نسل‌های متمادی از مردم خوش ذوق روستای لیقوان است و طبق گفته‌ گذشتگان، تولید پنیر بیش از صدها سال قبل بین مردم منطقه رایج بوده و به همین خاطر می‌توان پنیر لیقوان را یکی از بهترین پنیرهای ایران و جهان دانست که از شیر گوسفند نژاد قزل به دست آمده است.

ارک- بنظر می رسد بیشترین سهم مرغوبیت پنیر لیقوان مربوط به آب و هوا ، نوع خاک و گونه های گیاهی منطقه لیقوان تعلق دارد. لذا پیشنهاد می شود این منطقه مثل سابق یک منطقه ییلاقی، باغی وکشاورزی بماند. نه اینکه با هجوم ویلا سازان و
 ویلانشینان تغییر ماهیت دهد و بتدریج از پنیر لیقوان اصیل ثبت شده، فقط نامی بماند.

 

*ایسنا- مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تبریز با اشاره به احداث بازارچه‌های محلی، گفت: ساماندهی دستفروشان سطح شهر با همکاری سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری در دستور کار معاونان خدمات شهری مناطق دهگانه شهرداری تبریز قرار گرفت.

ارک – ساماندهی دستفروشان علاج آسیبی است که تداوم دارد و خواهد داشت. باور این است که بحال پیشگیری از مهاجرت به شهرها فکری  بشود.

 

*ایسنا- آذربایجان شرقی فرمانده انتظامی شهرستان اهر از کشف و ضبط ۳۷ دستگاه ماینر قاچاق در این شهرستان خبر داد.سرهنگ قدرت آقاپور در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: با اطلاع از گزارشی مبنی ‌بر استخراج غیر مجاز ارز دیجیتال با دستگاه‌های ماینر در این شهرستان، موضوع بلافاصله در دستور کار تحقیق نیروی انتظامی و ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.به گزارش ایسنا، وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با هماهنگی مقامات قضایی، طی عملیاتی ضربتی موفق به کشف و ضبط ۳۷ دستگاه ماینر قاچاق شدند.

ارک – کشف ۳۷ دستگاه ماینر قاچاق در شهر، کار خوبی است، ولی آیا بهتر نیست که قید و بست مرزها و گمرکات را سفت و سخت کنیم تا کالاهای مشابه قاچاق وارد کشور نشوند.

 

*ایسنا- آذربایجان شرقی فرماندار هشترود از کم کاری بعضی از افراد در خصوص تکمیل فاز های پایاب سد سهند، انتقاد کرد.امین امینیان در جلسه تکمیل پایاب سد سهند، خاطر نشان کرد: هیچ گونه کم کاری در مورد تکمیل پایاب سد سهند پذیرفتنی نیست و باید هر چه زودتر این مجموعه به بهره برداری برسد. 

ارک – ظاهرا اکثر سدها پایاب ندارند. یعنی گویا سدها بعنوان آبگیرهای محض ویا برای مصارف  غیرکشاورزی ساخته می شوند. آیا این ایراد قابل توجه نیست؟

 

*ایسنا- براساس اعلام اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، اولین مورد مثبت از بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در تبریز مشاهده شد.اداره کل دامپزشکی آذربایجانشرقی باصدور اطلاعیه‌ای نسبت به رعایت نکات بهداشتی به مرغداران هشدار داد.در متن این اطلاعیه آمده است؛ نظر به شناسایی اولین مورد مثبت از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان سال ٩٩ در طیور بومی اطراف تبریز، ضروری است تمام موارد بهداشتی قرنطینه ای به دقت رعایت شود.

ارک – سزا است که مسئولین ذیربط دامپزشکی و پزشکی انسانی، موارد بهداشتی قرنطینه را به مردم در حد لازم اطلاع دهند تا از شیوع بیماری یاد شده جلوگیری گردد.

 

*ایسنا-آذربایجان شرقی فرماندار تبریز گفت: این شهرستان ظرفیت تبدیل به قطب کشاورزی را دارد.

بهروز مهدوی در مراسم تجلیل از کشاورزان و تولیدکنندگان برتر شهرستان گفت: در تاریخ معاصر ایران، یکی از قدیمی‌ ترین و اولین وزارتخانه‌های مهم کشور، وزارت فلاحت بود که امروز با نام وزارت جهاد کشاورزی می‌شناسیم، که نشان از اهمیت بالای اقتصاد کشاورزی برای کشور دارد، همانگونه که امام خمینی(ره) نیز پس پیروزی انقلاب اسلامی، توسعه کشور را از طریق توسعه کشاورزی می‌دانست.

 ارک- البته کشاورزی در حد امکانات منطقه
 می تواند رشد یابد. رشد بیشتر کشاورزی شهرستان و استان نیازمند انجام اقدامات مناسب و مساعد و رافع  موانع توسعه می باشد.

 

*رییس جمهور گفت: ضدانقلابی که شبهه‌افکنی می‌کند این دولت به خاطر انتخابات‌ به مردم گزارش نداد و با تأخیر گفت که این ویروس وارد کشور شده است، این یک دروغ محض است، ما از همان روزی که متوجه شدیم این موضوع را به مردم اعلام کردیم.

ارک- بهر حال گویا فایده اطلاع رسانی بموقع مشخص شده است.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

v\:* {behavior:url(#default#VML);}
o\:* {behavior:url(#default#VML);}
b\:* {behavior:url(#default#VML);}
.shape {behavior:url(#default#VML);}



۲۸۱
۱

۷۵۶۰۰۰۰
۱۰۶۹۲۰۰۰

۳۵۹۴۱۰
۲۵۹
۲۶۱
۲۵۷
۲۷۶
۲۶۲
۲۷۹
۱
۰“““““““““““
۵
۱
۱
۲۸۵


۲۸۲
۱
False
۰
۰
۰
۰









۳۰۴۸۰۰
۲۴۳
True
۱۲۸
۷۷
۲۵۵
۳۱۷۵
۳۱۷۵
۷۰
True
True
True
True
True


۲۷۸

۱۳۴۲۱۷۷۲۸



۱


۱
-۹۹۹۹۹۹۶٫۰۰۰۰۰۰
-۹۹۹۹۹۹۶٫۰۰۰۰۰۰




۸

Empty

۱۶۷۱۱۶۸۰


۵۲۴۷۹


۲۶۳۶۷


۱۳۴۲۱۷۷۲


۱۶۷۳۷۷۹۲


۱۳۳۸۲۵۰۲


۱۶۷۷۷۲۱۵


Bluebird




۲۲۸۵۸۵۷۵
۲۲۸۵۲۹۵۰

(`@““““`
۲۶۶
۲۶۳
۵

۱۱۰۱۸۳۷۷۵
۱۱۰۱۷۸۱۵۰


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا