سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان: «شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان نایین حائز رتبه برتر استان شد»

جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان نایین با حضور سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان برگزار شد.

به گزارش ارک خبر: سیدرضا سجودی معاون قضایی رییس کل و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان نایین ابراز داشت: یکی از مأموریت‌های اصلی محوله به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در نسخه ارتقاء یافته سند تحول قضایی تلاش برای رفع ضعف در کنترل یا حذف عوامل اصلی شکل گیری جرایم و دعاوی تعریف شده که از طریق هوشمند سازی فرایند شناسایی عوامل مذکور با توسل به ثبت برخط و آنی داده های ورودی، طراحی کاربرگ های استاندارد و همچنین تحلیل فنی و تخصصی علل بروز ۱۰ عنوان اولویت‌دار جرایم و دعاوی با استفاده از دیدگاه‌های نخبگان و مراکز علمی و پژوهشی امکان پذیر می باشد.

وی افزود: در همین راستا انسجام بخشی و هدایت هدفمند تمامی ظرفیت های درونی و بیرونی قوه‌قضاییه ضروری است و این رو باید متناسب و متناظر با سیاست گذاری جدید در هر حوزه قضایی با شناخت و تحلیل صحیح از عوامل بروز جرایم و دعاوی، نسبت به اعمال تدابیر ملی منطقه‌ای و بومی پیشگیرانه و کنترلی اقدام نمود. معاون قضایی رییس کل دادگستری استان با تقدیر از عملکرد شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان نایین در کسب عنوان برتر بین شوراهای مشابه در سطح استان به مهم ترین جرایم مبتلابه در سطح شهرستان اشاره و تصریح کرد: موضوع جرایم وارداتی به شهرستان عمدتاً معطوف به کشفیات روزافزون بوده که به موقعیت استراتژیک و محل استقرار ایستگاه انتظامی شهید شرافت برمی گردد و از این جهت است که آمار جرایم مرتبط با حوزه قاچاق به ویژه مواد افیونی و اتباع بیگانه متنوع و رو به افزایش است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان خاطرنشان ساخت: بالتبع لازم است با پیش‌بینی و پیشنهاد طرحی به مراجع ذیربط در مرکز، نسبت به هماهنگی، تمرکز و مداخله همه استان های دخیل در فرایند مدیریت جرایم مورد ذکر اهتمام نمود. سجودی در بخش پایانی سخنان خود به اهمیت انتخابات سال آینده در سطح ملی و بین‌المللی اشاره و با استناد به بخشنامه مورخ ۹۹/۱۱/۱۸ ریاست معظم قوه قضاییه در خصوص پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی، به تشریح وظایف هشتگانه ستادهای شهرستانی پرداخت.

گفتنی است در پایان این جلسه با اهدای لوح و هدایایی از تلاش ها و زحمات رییس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان به خاطر برگزاری منظم جلسات و اتخاذ و اعمال تصمیمات مثمر ثمر در شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان نایین تقدیر به عمل آمد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا