حجت الاسلام روان:

82 مورد وقف جدید در استان اصفهان ثبت شد

معاون امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۲ وقف جدید در استان اصفهان به ثبت رسیده است.
به گزارش ارک خبر، حجت الاسلام ولی‌الله روان در دیدار با حجت‌الاسلام شوزب شیری مدیرکل بازرسی مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان اوقاف با بیان اینکه موظفی ثبت موقوفات جدید ادارات اوقاف استان اصفهان در سال جاری ۱۰۰ موقوفه بوده است، اظهار داشت: در این بازه زمانی ۸۲ مورد تاکنون محقق شده است که البته با احیای موقوفات این آمار به بیش از ۱۰۰ مورد می‌رسد.
وی با بیان اینکه در اجرای نیات واقفان در استان اصفهان ۱۵۸ درصد اجرای نیات داشته‌ایم، ابراز داشت: البته در این زمینه امور مانده هم داریم که تاپایان سال تعیین تکلیف خواهد شد.
معاون امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به برگزاری جشنواره وقف چشمه همیشه جاری گفت: در این زمینه بخش پژوهشی که مهم ترین بخش این جشنواره است، به استان اصفهان سپرده شده و تاکنون حدود ۵۰ درصد از کل آثار ارسالی به دبیرخانه این بخش جشنواره متعلق به استان اصفهان است.
وی با بیان اینکه در زمینه مراکز افق امامزادگان استان اصفهان نیز اقدامات خوبی انجام شده است، ابراز داشت: در این زمینه بیش از ۱۱۰ مرکز افق در استان اصفهان فعال است که ۳۰ مرکز در شهرستان اصفهان است.
حجت الاسلام توسلی با بیان اینکه در زمینه اعزام مبلغان دو هزار و ۲۹۴ مورد مصوب بوده است، افزود: در این زمینه دو هزار و ۳۸۵ نفر به امامزادگان استان اعزام شده است.
وی با بیان اینکه در بحث عواید بقاع متبرکه استان اصفهان پیش بینی ۳۲ میلیارد ریال بوده است، اضافه کرد: در این زمینه ۳۵ میلیارد ریال عواید ثبت شده است.
معاون امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه تاکنون ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در امامزادگان استان اصفهان داشته‌ایم، اضافه کرد: این امر در زمینه همکاری با شرکت‌های دانش بنیان و فعالیت‌های عمرانی بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا