نقد اخبار*م.گونش

تامین اعتبار به رفع خطری که سه استان را تهدید به نابودی وتخلیه می کند، نباید با تردید مواجه شود.این موضوع مسئولیت سنگینی را متوجه مسئولین ذیربط می نماید که امید است احساس و موکدا عملی سازند.

 

*ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: احیای پایدار دریاچه ارومیه، منطقه را از تهدیدات محیط زیستی ناشی از خشک شدن آن مصون نگاه می‌دارد و این امر مستلزم تامین اعتبار است.حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه با وی، اظهار کرد: در صورتی که دریاچه ارومیه به وضعیت سابق و خشک خود باز گردد، تهدید گرد و غبار آن یک تهدید جدی
است.

ارک – تامین اعتبار به رفع خطری که سه استان را تهدید به نابودی وتخلیه می کند، نباید با تردید مواجه شود.این موضوع مسئولیت سنگینی را متوجه مسئولین ذیربط می نماید که امید است احساس و موکدا عملی سازند.

 

*ایسنا- به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان آذربایجان شرقی،نشست باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی با حضور دانشجویان فعال در زمینه محیط زیست و رئیس اداره جنگلکاری و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی استان بررسی شد.رئیس اداره جنگلکاری و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی آذربایجان شرقی در این جلسه، پای مشکلات دانشجویان فعال در حوزه محیط زیست و حقوق حیوانات نشست و به سوالات مرتبط با حوزه منابع طبیعی پاسخ داد.

ارک – حفظ باغات و جنگل ها هم مثل خطر خشک شدن دریاچه ارومیه مهم و بزرگ است.

رصد هر مورد عمل قطع درخت و هرجلسه بحث در خصوص لزوم جلوگیری از قطع درختان باغات و جنگلهای استان و اهر و قره داغ، باید به انجام  اقدامات خاص و روشن و صدور احکام اجرائی مشخص و قابل پیگیری منجر شود. والا جلسات سودمند هم بی ثمر خواهند بود.

 

*ایسنا-آذربایجان شرقی استانداری آذربایجان شرقی و سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در راستای توانمندسازی و بازاجتماعی کردن زندانیان و کاهش آسیب‌های اجتماعی خانواده آنان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

ارک – توانمند سازی زندانیان امری لازم است. زندان ها با توسعه تاسیسات آموزشی و تولیدی می توانند به شهرهای محدود تبدیل گردند. اینکار در جهت اصلاح زندانیان و در آمدزائی به زندانها و زندانیان منجر گردد.

 

*رییس جمهور گفت: الان که شرایط را می‌بینیم جز یک استان که به دلیل همجواری با کشور دیگری و رفت‌وآمدها به آن گرفتار ویروس جهش‌یافته شده، سایر استانهای کشور وضعیت و شرایطی نسبتا خوبی دارند.وی افزود: امیدواریم قدم به قدم به سمت مهار این ویروس برویم. شرایط کشور جایی که مراعات می‌شود باید تشکر کنیم و جایی که مراعات نمی‌شود باید بگوییم و گله کنیم. الان که شرایط را می‌بینیم جز یک استان که به دلیل همجواری با کشور دیگری و رفت‌وآمدها به آن گرفتار ویروس جهش‌یافته شده، سایر استانهای کشور وضعیت و شرایطی نسبتا خوب دارند.

ارک – امید است همه مردم و ارگانهای دولتی در مورد رعایت مقررات دقت عمل بخرج دهند تا اوضاع در ایام عید به نحو مطلوب  کنترل گردد.

 

*رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه تعرض به جنگل‌ها، محیط زیست و منابع طبیعی از ناحیه هیچکس با هیچ توجیهی پذیرفتنی نخواهد بود، گفت: تغییر کاربری اراضی خلاف قانون چه از ناحیه افراد حقیقی و چه از ناحیه افراد حقوقی مجاز نیست و لازم است با آن برخورد شود.

ارک- یکی از مشکلات  حفاظت از محیط زیست این است که عوامل مخرب بیش از عوامل حفاظتی هستند وگاها عوامل حفاظتی در عین حال خواسته و ناخواسته جزو عوامل مخرب هم می باشند.

 

*معاون حقوقی سازمان تعزیرات حکومتی از آغاز طرح نظارت نوروزی با عنوان تسهیل کسب و کار نوروزی سال ١۴٠٠ از امروز ١۶ اسفند تا ١۵ فروردین ١۴٠٠ خبر داد و از مردم خواست که موارد تخلف را به سامانه ۱۲۴ و ۱۳۵ اعلام کنند.

ارک – لازم نیست به هر تخلفی پروند تشکیل شود. با تخلفات صنفی هم  می توان مثل تخلفات رانندگی برخورد کرد و با نوشتن آئین نامه ای  متخلفین را جربمه کرد و متخلفین مصر به تخلفات را با تعطیلات موقت و دائم تنبه داد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا