هوای شهر تبریز برای گروه‌های حساس ناسالم شد

تبریز- مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با بیان اینکه هوای تبریز برای گروه‌های حساس ناسالم شد، گفت: میزان ذرات معلق در هوا و شاخص کیفیت لحظه‌ای هوای تبریز ۱۳۰ ppm است.

به گزارش ارک خبر،حسن عباس نژاد اظهار داشت: امروز چهارشنبه شاهد ناسالم بودن هوای تبریز برای گروه‌های حساس هستیم که میزان ذرات معلق در هوا و شاخص کیفیت لحظه‌ای هوای تبریز ۱۳۰ ppm است.

وی افزود: مردم از ترددهای غیرضروری و فعالیت طولانی در فضای باز خودداری کنند. باید کودکان و بیماران قلبی و ریوی از حضور در مکان‌های باز خودداری کنند و مردم نیز از خودروهای شخصی استفاده نکنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی ادامه داد: بر اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا (AQI) یا شاخص آلودگی هوا (PSI) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منو اکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند، تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا