مجلس برای مانع‌زدایی در تولید باید ریل‌گذاری کند

تبریز- عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم عمل به شعار سال برای توسعه اقتصادی کشور، گفت: مجلس در این زمینه باید برای مانع زدایی در امر تولید ریل گذاری کند.

به گزارش ارک خبر ،روح الله متفکرآزاد با بیان اینکه برخی از موانع پیش روی تولید در حوزه قانون گذاری است، افزود: در این راستا در مجلس یازدهم تلاش می‌شود با ریل گذاری مناسب، این موانع برطرف شود و امیدوارم با روی کارآمدن دولت جدید، شاهد تحرک جدی در فرآیند تولید کشور باشیم و البته دولت کنونی نیز باید رونق تولید را با جدیت پیگیری کند.

وی با اشاره به ضرورت رفع موانع پیش روی تولید، اظهار داشت: باید اذعان کرد که بسیاری از مشکلات اقتصادی ناشی از خودتحریمی ها در کشور است و در موارد بسیاری با وجود اینکه توان تولید کالایی در کشور وجود دارد، اما واردات همان کالا آزاد است که این نقض کامل به شمار می‌رود.

متفکرآزاد، رونق تولید را موجب افزایش ارزش پول ملی دانست و ادامه داد: بدون رونق تولید و توجه به امکانات و داشته‌های داخلی در حوزه‌های مختلف کالا و خدمات و ایجاد حساسیت نسبت به حمایت از تولیدات داخلی، امکان ارتقای ارزش پول ملی که در سال‌های اخیر به شدت تنزل پیدا کرده است، وجود نخواهد داشت.

وی نامگذاری سال ۱۴۰۰ از سوی مقام رهبری به عنوان سال “تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها” را بسیار مهم و برای فعالان اقتصادی خطیر خواند و گفت: مقام رهبری با دقت کامل و به صورت موشکافانه به راهکار اساسی رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور اشاره کردند، به این معنا که هر راه‌حلی به جز رونق تولید ابتر خواهد بود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر به دنبال بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی آحاد مردم و کاهش تورم افسار گریخته هستیم، راهکاری جز افزایش تولید ملی نداریم و در این مسیر همه چیز به جهاد ملی برای بهبود تولید بستگی دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا