ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی روند افزایشی دارد

تبریز- معاون بهداشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان شرقی گفت: آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان طی روزهای اخیر روند افزایشی به خود گرفته است.

به گزارش ارک خبر،عباسعلی درستی افزود: متأسفانه طی روزهای گذشته و به دنبال بی توجهی مردم به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی آمار ابتلاء به کرونا در شهرهای مختلف بیشتر شده است و این زنگ خطر جدی برای هفته‌های آینده به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه هم اکنون شهرستان‌های سراب و عجب شیر وضعیت نسبتاً نامناسب به لحاظ شیوع ویروس کرونا دارند، از این دو شهرستان به عنوان شهرهای نارنجی آذربایجان شرقی یاد کرد و اظهار داشت: البته بقیه شهرستان‌های استان نیز در صورت ادامه بی توجهی‌ها به رعایت پروتکل‌های بهداشتی وخیم‌تر خواهد شد.

درستی ادامه داد: به دلیل شرایط ویژه سراب و عجب شیر هر گونه مسافرت به این دو شهرستان ممنوع است و انتظار داریم مردم موارد اعلام شده از سوی ستاد استانی مقابله کرونا را به دقت رعایت نمایند.

وی اضافه کرد: تا هفته آخر اسفند ماه آذربایجان شرقی، استان بیست و سوم از لحاظ میزان شیوع کووید ۱۹ در کشور بود که در شرایط فعلی با ۳ پله صعود به رتبه ۲۰ رسیده‌ایم که این روند نگران کننده است.

درستی از مردم درخواست کرد از هر گونه دید و بازدید نوروزی به شدت اجتناب کرده و از مسافرت خودداری کنند و در خانه بمانند تا این بیماری کنترل شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا