نهادینه‌سازی ارزش آب در جامعه ضروری است

تبریز- مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با تاکید بر ارزش بی کران و بی مانند آب در جوامع بشری، گفت: نهادینه سازی ارزش گذاری به این رحمت و نعمت الهی توسط رسانه‌ها در جامعه لازم است.

به گزارش ارک خبر،یوسف غفارزاده با بیان اینکه نام گذاری روز جهانی آب همه ساله توسط سازمان ملل انجام می‌شود، اظهار داشت: آگاه سازی و ترویج اهمیت آب در حیات جوامع انسانی به اقشار مختلف جامعه از مهم‌ترین اهداف این روز است.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و اهمیت شستشوی مکرر دست‌ها با آب، اهمیت این ماده بی بدیل را به ویژه در بهداشت عمومی مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: وقتی صحبت از ارزش آب می‌شود باید از منظر اقتصادی، زیست محیطی، اجتماعی و فرهنگی هم به این مقوله توجه کرد تا ارزش واقعی آن بر همگان مشخص‌تر شود.

غفارزاده با تاکید بر ضرورت توجه رسانه‌ها، تأثیر گذاران و تشکل‌های مردم نهاد به ارزش آب، افزود: ارزش آب بسیار بیشتر از قیمت آن است؛ آب برای خانوارها، غذا، فرهنگ، بهداشت عمومی، آموزش، اقتصاد و یکپارچگی محیط طبیعی دارای ارزش بسیار زیادی است که این واقعیات باید توسط رسانه‌ها همگانی شود.

وی اصلاح الگوی بهینه مصرف آب در آذربایجان شرقی را ضروری خواند و ادامه داد: در این راستا باید تلاش کنیم تا ظرفیت بهره وری و ارزش افزوده از آب را بالا ببریم.

غفارزاده با بیان اینکه آذربایجان شرقی با ۱۴۶ سد و ظرفیت ذخیره سازی ۵۸۱ میلیون مترمکعب آب بیشترین تعداد سد را در کشور دارد، گفت: طی سال گذشته بیش از ۲۷۳ میلیون مترمکعب آب معادل ۴۸ درصد ظرفیت سدهای استان در مخزن سدها ذخیره سازی شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا