تشدید نظارت بر فعالیت مرغداری‌های آذربایجان‌شرقی ضروری است

تبریز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به وضعیت تولید مرغ در مرغداری‌های استان، گفت: تشدید نظارت و بررسی فعالیت مرغداری‌های استان ضروری است.

به گزارش ارک خبر،اکبر فتحی در جلسه ستاد ساماندهی واحدهای فاقد پروانه استان آذربایجان شرقی افزود: باید به صورت دقیق بررسی شود چه اتفاقی می‌افتد که ۲ مرغداری با استفاده از نهاده‌های دامی یکسان دارای مرغ تولید شده با وزن‌های متفاوت هستند و پیدا کردن دلیل مغایرت می‌تواند در افزایش تولید تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به برخی پرونده‌های شهرستان‌های مراغه و عجب شیر در ارتباط با دریافت پروانه مرغداری و مجوز تولید مرغ و تخم مرغ، اظهار داشت: برخی پرونده‌ها با نظارت بیشتر و بررسی تخصصی‌تر امکان دریافت پروانه دارند و امکان صدور مجوز به مرغداری‌هایی که تجمیع شده و به صورت شراکتی فعالیت می‌کنند، وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر رفع برخی موانع در نهادهای نظارتی و دستگاه‌های اجرایی که ساخته و پرداخته ذهنی است، گفت: در این راستا کمیته‌ها و ستادهای فنی و تخصصی برای حل مشکلات تولیدکنندگان و کشاورزان تشکیل شده است.

فتحی، ادامه داد: نتیجه تصمیمات در این کمیته‌ها براساس یک خرد جمعی که در این چالش‌ها تخصص و تجربه دارند، به دست می‌آید و نهادهای نظارتی به این تصمیمات ارزش قائل بوده و در اجرای هر چه بهتر این تصمیمات همکاری خواهند کرد.

وی با بیان آشکار بودن مفهوم شعار سال ۱۴۰۰ رهبر معظم انقلاب در بخش کشاورزی یادآوری کرد: باید بخش کشاورزی با تولید هر چه بیشتر محصولات کشاورزی و پشتیبانی از تولید بیشتر، موانع و مشکلات را از مسیر تولید برداشته و در راستای شعار سال ۱۴۰۰ رهبری پیشروی کرده و در تأمین امنیت غذایی پیشقدم باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا