پایانه‌های جلفا و نوردوز در توسعه ترانزیت شمال‌غرب تاثیرگذارهستند

تبریز- مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز نقش مهمی در توسعه ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی شمال‌غرب دارند.

به گزارش ارک خبر،جواد هدایتی روز دوشنبه در جلسه مجازی آسیب شناسی، برنامه‌های اصلاحی و پیشنهادی پایانه‌های مرزی افزود: این پایانه‌های مرزی همچنین در تسهیل روند تردد مسافر، حمل و نقل بین المللی کالا و رونق اقتصادی آذربایجان شرقی مؤثر هستند.

وی اظهار کرد: پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز در زمان کنونی و با توجه به تنش میان کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان حساسیت بیشتری یافته‌اند و باید موارد مربوط به ترانزیت و حمل و نقل بین المللی در آنها با دقت و جدیت پیگیری شود.

هدایتی با اشاره به مدیریت یکپارچه پایانه‌های مرزی بر تعامل بیشتر با ارگان‌های مستقر در این پایانه‌ها تاکید کرد.

تردد ۱۳۸ هزار کامیون از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی نیز در این جلسه مجازی با اشاره به اینکه پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز در سال گذشته با توجه به اعمال محدودیت تردد در پایانه‌های مرزی به دلیل شیوع ویروس کرونا جزو مرزهای فعال کشور بودند، گفت در سال گذشته از این پایانه‌های مرزی بیش از ۱۳۸ هزار کامیون تردد کرده‌اند.

اورجعلی علیزاده اظهار امیدواری کرد: با انجام اقدامات تخصصی و موارد اصلاحی مشکلات پایانه‌های مرزی به حداقل برسد.

مدیران پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز و معاون حمل و نقل و رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین المللی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی نیز در این جلسه دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را برای توسعه ترانزیت و حمل و نقل بین المللی شمالغرب کشور با کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان ارائه کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا