۵۰۰ هزار ایرانی واکسن زده اند/تهران در صدر نقض کنندگان تردد شبانه

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، به تشریح وضعیت بیماری کرونا در کشور پرداخت.

به گزارش ارک خبر،علیرضا رئیسی، روز شنبه بیست و هشتم فروردین ۱۴۰۰، در پایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، به تشریح تصمیمات ستاد پرداخت.

وی با اشاره به موضوع واکسیناسیون در کشور، گفت: یکی از واکسن‌ها در آستانه ورود به فاز سه است. مؤسسه رازی در آستانه ورود به فاز دو است و انستیتو پاستور هم در آستانه ورود به فاز سه است.

رئیسی ادامه داد: اما تا کنون ۴۲۰ دوز واکسن از روسیه، ۶۵۰ دوز از چین، ۱۲۵ هزار دوز از هند و ۷۰۰ هزار دوز از کره جنوبی وارد کرده ایم.

وی افزود: تا کنون یک میلیون و ۸۹۵ هزار دوز واکسن وارد کرده ایم و حدود ۵۰۰ هزار نفر در کشور واکسن زده اند.

رئیسی گفت: پیش بینی می‌کنیم ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده فاز اول واکسیناسیون که شامل کادر بهداشت و درمان و گروهی از بیماران صعب العلاج و زمینه‌ای است، به پایان برسد.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه به روند شیوع بیماری و رعایت پروتکل‌ها اشاره کرد و افزود: متأسفانه میزان رعایت پروتکل‌ها خوب نیست و همچنان در سطح ۵۸.۵ درصد رعایت پروتکل‌ها قرار داریم.

وی با اعلام اینکه ۶ استان بیشترین نقض کنندگان ترددها در شهرهای قرمز بوده اند، گفت: ۷۱ درصد نقض ترددها در استان‌های اصفهان، البرز، مازندران، فارس، همدان و آذربایجان شرقی گزارش شده است.

رئیسی با اعلام اینکه ۶ استان در مناطق نارنجی نیز بیشترین نقض کنندگان ترددها بوده اند، افزود: ۷۳ درصد نقض ترددها در شهرهای نارنجی شامل استان‌های اصفهان، البرز، فارس، آذربایجان شرقی، همدان و خوزستان بوده است.

وی با اشاره به نقض ممنوعیت ترددهای شبانه در مناطق قرمز، ادامه داد: متأسفانه در بحث نقض ممنوعیت ترددهای شبانه، استان تهران قرار دارد و به دنبال آن، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، گیلان و فارس، ۶۶ درصد نقض ممنوعیت ترددهای شبانه را شامل شده اند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در عین حال به ۶ استان کشور که بیشترین رعایت ممنوعیت‌های کرونایی را داشته اند، اشاره کرد و گفت: خوزستان، استان مرکزی، یزد، آذربایجان شرقی، لرستان و گیلان، با رعایت ۷۰ درصد پروتکل‌ها، بیشترین همراهی را داشته اند.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۲۵۷ شهر قرمز و ۱۲۹ شهر نارنجی داریم، افزود: در شرایط کنونی ۵۱ شهر زرد و ۱۱ شهر آبی داریم که وضعیت جدید رنگ بندی شهرها روز دوشنبه پیش رو مجدداً بازبینی می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا