نقد اخبار روز *م.گونش

 

*ایسنا-آذربایجان شرقی در جریان کلاس ادبیات مدرسه تلویزیونی ایران، اهانت عجیبی به ملامحمد فضولی شاعر پرآوازه آذربایجانی انجام شد.
امروز شنبه (۴ اردیبهشت) فیلمی از تدریس ادبیات در صداوسیما منتشر شد که در جریان این تدریس، دبیر مربوطه در جمله ای عجیب و توهین آمیز در خصوص شاعر بزرگ و پرآوازه‌ی آذربایجانی، ملا محمد فضولی گفت که این شاعر(فضولی) بیخود این اسم را انتخاب نکرده بلکه او فضول اشعار صائب است و هر شعری را که صائب سروده، این شاعر به ترکی نوشته است.

ارک- توهین به شاعر بزرگ ملا محمد فضولی ناشی از جهالت عمدی یاغیر عمد که احتمال دارد برای تست میزان  آگاهی  تاریخی و علاقمندی اهالی
فرهنگ وادب آذربایجان به مواریث فرهنگی خود اتفاق افتاده باشد. این اتفاق باعث مطرح شدن بیشتر و بهترفضائل ادبی و فرهنگی شاعر ترک زبان فضولی در فضای مجازی شد.

 

*ایسنا- رییس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که زنگ خطر درباره ویروس جهش یافته کرونای هندی به صدا درآمده است، گفت: باید هرچه سریع تر تمامی ترددها بین ایران و هند قطع شود تا جلوی ورود ویروس جهش یافته هندی گرفته شود.

ارک- مسئولین محترم می دانند که در حال حاضر باشدت درگیر کرونای انگلیسی هستیم و تنگنا های زیادی وجود دارد، لذا بهتر است در جلوگیری از ورود کرونای هندی اهتمام بیشتری معمول شود، تا از بروز فاجعه انسانی مشابه هند پیشگیری شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا