افزایش ۱۵ درصدی مشاوره و آموزش به مددجویان کمیته امداد اصفهان

مدیریت استرس و مشکلات مددجویان نیازمند مشاوره و آموزش می باشد.

به گزارش ارک خبر، هادی بنایی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به شیوه های زندگی نوین، افراد با استرسها و فشارهای زیادی مواجه هستند و مشاوره خانواده فرآیندی است که راه کارهای مناسب برای سازگاری افراد با این شرایط و مدیریت استرس را فراهم می سازد.

هادی بنایی گفت: از آنجا که گاهی اوقات مشاوره اثر دیر بازده دارد و آسیب های اجتماعی روز به روز در اشکال مختلف زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد، کمیته امداد در سال جاری؛ مشاوره و آموزش های خود را برای مددجویان و خانواده های تحت حمایت به صورت جامع تر برنامه ریزی نموده است.

بنایی اظهار داشت: در سال قبل، ۱۶۷۴۱ نفر مشاوره و ۱۷۳۵۵ نفر از آموزش بهره مند شدند که نسبت به سال ۹۸ رشد ۱۵درصدی داشته است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به اینکه با ایجاد احساس آرامش می توان مددجو را به خودشکوفایی رساند، افزود: توسعه خدمات تخصصی مددکاری مشاوره با رویکرد پیشگیرانه صورت می گیرد و هدف از برگزاری دوره های آموزشی، آگاه سازی مددجو در راستای آشنایی با آسیب های اجتماعی و تاکید بر اصل پیشگیری است.

هادی بنایی در این راستا ادامه داد: شناسایی استعدادهای درخشان از میان مددجویان با مشاوره های تخصصی مشاورین امداد، بسترسازی مناسب مادی و معنوی مددجو تا شکوفایی و رشد استعداد وی را مهیا می سازد.

وی با تاکید بر اینکه هرچه بر میزان تحصیلات و آگاهی مددجویان تحت حمایت افزوده می‌شود و زمان به جلوتر گام برمی‌دارد، علاقه ایشان جهت اخذ مشاوره و راهنمایی از مشاورین  بیشتر می‌شود، افزود: امید است که مشاورین امداد با برگزاری اتاق فکر، شورای مشاوره، مشاوره پیش از ازدواج، مشکلات بین فردی والدین با فرزندان، مشاوره بازماندگان و تارکین تحصیل، اعتیاد و آسیبهای اجتماعی و فرهنگی، پرورش و تربیت کودکان و نوجوانان، اضطراب، افسردگی، شناسایی و جهت دهی استعدادها و تواناییها، راهنمایی شغلی و… در قالب مشاوره و آموزش، بتوانند گامی موثر در ارتقاء سطح کیفی و کمی خدمات مشاوره به مددجویان ارایه نمایند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا