آمادگی کرمانشاه برای میزبانی از زائرین عتبات عالیات در اربعین

خبرگزاری ارک – رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه از آمادگی این ستاد برای همکاری در پذیرایی از زائرین کربلای معلی در اربعین امسال خبر داد.

حجت‌السلام سید مصطفی حسینی‌منش با اعلام این خبر گفت: زیارت عتبات عالیات در اریعین یکی از وظایف ما خصوصا در این شرایط سیاسی منطقه است و سال گذشته با همه مشکلات و تهدیدی که دشمن کرد، 20 میلیون مسلمان اعم از شیعه و سنی به زیارت عتبات عالیات رفتند.

وی با بیان اینکه سال گذشته با هجوم جمعیت مشکلاتی پیش آمد، ادامه داد: امسال با تاکید مقام معظم رهبری، ستاد عالی ساماندهی اربعین متشکل از 9 کمیته در کشور تشکیل شد.

به گفته رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات این کمیته‌ها شامل کمیته امنیتی و انتظامی (با مسئولیت وزارت کشور)، کمیته سوخت و حمل و نقل (با مسئولیت راهداری و حمل و نقل)، کمیته اعزام ( با مسئولیت حج و زیارت)، کمیته اسکان و تغذیه (با مسئولیت حج و زیارت)، کمیته سیاسی و کنسول‌گری (با مسئولیت وزارت امور خارجه)، کمیته اطلاع‌رسانی و مستندسازی (صدا و سیما)، کمیته فرهنگی و آموزشی (بعثه رهبری)، کمیته بهداشت و درمان (وزارت بهداشت و درمان) و کمیته مشارکت‌های مردمی (با مسئولیت ستاد بازسازی عتبات عالیات) است.

حسینی‌منش با اشاره به دو مسئولیت مهم ستادبازسازی عتبات عالیات در این بخش تاکید کرد: مسئولیت اول ما ساماندهی کمک‎های مردمی شامل گوشت، مرغ، برنج، حبوبات، کنسرو، عسل، مربا، پتو، فرش، موکت، آب معدنی و … است.

وی افزود: دومین مسئولیت ما شناسایی و تامین محل مناسب برای برپایی موکب‌ها در مسیر کربلا، نجف اشرف و بین راه کربلا و نجف است.

حسینی‌منش عنوان کرد: زمین‌هایی در این مسیر شناسایی شده تا برای آنها آمکانات لازم مانند آب و برق نیز فراهم شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمانشاه خاطرنشان کرد: هیات‌های مذهبی که علاقمند به خدمت‌رسانی به زائرین هستند نیز می‌توانند با ما همکاری کنند، به شرط آنکه از قبل تعداد افرادی که می‌توانند پذیرایی کنند را در اختیار عتبات قرار دهند.

به گفته این مسئول، با توافقاتی که با گمرک در مرز مهران و شلمچه صورت گرفته، هر اقلامی که برای پذیرایی از زئران بخواهد از مرز خارج شود بدون تشریفات گمرکی خواهد بود و حتی شرایطی فراهم است که هیات‌ها بتوانند وسایل و امکانات خود را تا اربعین سال بعد نیز در کربلا و نجف نگهداری کنند.

حسینی‌منش به اهم مشکلاتی که سال گذشته برای زائرین عتبات عالیات وجود داشت نیز اشاره و عنوان کرد: نبود محل اسکان و تغذیه، نبود پارکینگ مناسب، نبود پتو و وسایل گرمایشی، عدم نظارت بهداشتی بر توزیع نذورات، تجمع کمک‌های مردمی در خوزستان و کمبود امکانات در مرز مهران و … از مهمترین مشکلات بود.

وی با بیان اینکه مردم کرمانشاه از دیرباز پذیرای زائرین عتبات عالیات بودند، ابراز امیدواری کرد: در اربعین امسال نیز مردم و هیات‌های مذهبی مشارکت قابل توجهی برای پذیرایی از زائرین در کربلا، نجف و حتی مرزها داشته باشند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمانشاه ادامه داد: باید مردم مشارکت کنند تا همانطور که برای مهمانان نوروزی در ورودی شهر چادرهای استقبال برقرار می‌شود، به زائرین عتبات نیز خدمات خوبی ارائه شود.

منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا