دستاوردها و موفقیت‌های کشور باید در کنار مشکلات بیان شود

استاندار آذربایجان شرقی گفت: دستاوردها و موفقیت‌های کشور باید در کنار مشکلات بیان شود.

به گزارش ارک خبر،محمدرضا پورمحمدی صبح امروز یک شنبه در هشتاد و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که به میزبانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی برگزار شد، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، گفت: معمولاً در فضای انتخابات و تبلیغات، نامزدها سعی می‌کنند نقاط ضعف دولت را مطرح کنند، در حالی که باید واقعیت‌ها را هم در نظر گرفت.

وی با تأکید بر اینکه همه بخش‌ها باید برای احیای اعتماد عمومی به عنوان بزرگترین سرمایه اجتماعی، تلاش کنند، گفت: پررنگ کردن نقاط ضعف و بزرگنمایی مشکلات و نارسایی‌ها، باعث دل‌نگرانی و کاهش اعتماد مردم می‌شود و باید در کنار بیان مشکلات، دستاوردها و موفقیت‌های کشور هم انعکاس یابد.

وی افزود: در ۸ سال گذشته به دلیل تحریم‌های شدید و بی‌سابقه، شرایطی حتی دشوارتر از دوران جنگ تحمیلی داشتیم، اما با این حال کارهای بزرگی هم در کشور انجام شده است که باید این موفقیت‌ها را بازتاب دهیم.

پورمحمدی با بیان اینکه متأسفانه فرهنگ تشکر و شکرگزاری در جامعه کمرنگ شده است، گفت: نقد یک ودیعه الهی است و برای پیشرفت امور لازم است، اما بیان صرف مشکلات و نارسایی‌ها، موجب دل‌نگرانی مردم و کاهش اعتماد عمومی می‌شود.

وی با بیان اینکه همه باید برای تقویت اعتماد عمومی تلاش کنیم، افزود: تبریز و آذربایجان در تمام عرصه‌ها جریان‌ساز بوده و در این زمینه هم می‌توانیم الگو باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از مشارکت مردم استان در انتخابات ۲۸ خرداد قدردانی کرد و گفت: با وجود دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان، با عنایات الهی، زمان‌شناسی مردم و توصیه‌های رهبری، مشارکت خوبی در انتخابات داشتیم که مایه قوت قلب دوستداران و نگرانی بدخواهان انقلاب شد.

وی خاطرنشان کرد: ۶۷ درصد از رأی‌دهندگان آذربایجان شرقی به رئیس جمهور منتخب رأی دادند که بالاتر از میانگین رأی ایشان در کل کشور است.

پورمحمدی اظهار داشت: نتیجه انتخابات شوراها نیز پیام‌های روشنی داشت و نشان داد که مردم بر اساس شناخت و تعلق به ارزش‌ها رأی داده‌اند.

در این جلسه برش استانی سند مهندسی فرهنگی با محوریت ۵ مسأله فرهنگی اولویت‌دار شامل: تشدید فقر فکری در حوزه اخلاق و فرهنگ عمومی، تضعیف بنیان خانواده در حوزه سبک زندگی، ضعف مدیریتی و محتوایی در حوزه فضای مجازی، ضعف در تولید و توزیع محصولات فرهنگی و کم‌توجهی به ظرفیت‌ها و فرصت‌ها در حوزه هویت بومی و محلی به تصویب رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا