۴ حلقه چاه عمیق برای تامین آب شرب جمعیت فعلی شهر سهند لازم است

اسکو- فرماندار شهرستان اسکو گفت: برای تامین آب شرب جمعیت فعلی سهند حداقل ۴ چاه عمیق جدید نیاز است.

به گزارش ارک خبر،بابک رضی منش در جلسه بررسی مسائل و مشکلات تأمین و مدیریت آب شرب سهند اظهار داشت: در حال حاضر آب شرب سهند از طریق ۱۴ حلقه چاه عمیق تأمین می‌شود که ظرفیت تولید آنها حدود ۲۸۰ لیتر بر ثانیه می‌باشد

فرماندار شهرستان اسکو با اشاره به کسری آب و شدت گرمای هوا تصریح کرد: با توجه به افزایش جمعیت شهر جدید سهند و شروع فصل تابستان و کاهش بارش در سطح کشور، میزان آب مصرفی سهند در ساعات اوج مصرف به ۳۸۰ لیتر بر ثانیه رسیده است که با کسری تولید ۱۰۰ لیتر بر ثانیه مواجه هستیم.

رضی منش با اشاره به میزان مصرف آب شرب در سهند گفت: میزان مصرف آب شرب در سهند از مرز ۳۲ میلیون لیتر در شبانه روز عبور کرده که این میزان برای این مقطع از سال بسیار بالا بوده و موجب بروز مشکل کمبود شده است که برای عبور از این وضعیت بحرانی نیازمند مشارکت، همراهی و عزم همگانی هستیم.

فرماندار شهرستان اسکو با بیان اینکه برای تأمین آب شرب جمعیت فعلی سهند حداقل ۴ چاه عمیق دیگر نیز نیاز است افزود: فعلاً برای گذر از وضع موجود یک چاه متعلق به یکی از ادارات در مسیر خطوط انتقال به شبکه آب شهری جهت جبران کسری آب وصل می‌شود.

وی با اشاره به میزان و استاندارد مصرف آب شرب گفت: میانگین مصرف آب در کشورهای اروپایی برای هر فرد در شبانه روز کمتر از ۱۵۰ لیتر می‌باشد که این میزان مصرف در ایران ۲۲۰ لیتر و در سهند به ۲۴۰ لیتر در شبانه روز رسیده است که این میزان حدود دو برابر سرانه مصرف استاندارد جهانی است.

فرماندار شهرستان اسکو با اشاره به اینکه تأمین منابع پایدار آبی یکی از مهم‌ترین دغدغه توسعه این شهر است افزود: بر اساس بند ۹ سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری باز توزیع فضایی و جغرافیایی جمعیّت، می‌بایستی متناسب با ظرفیت زیستی با تأکید بر تأمین آب با هدف توزیع متعادل و کاهش فشار جمعیّتی انجام گیرد.

رضی منش عدم رعایت ملاحظات آمایش سرزمین را مهم‌ترین مانع در توسعه پایدار دانست و گفت: اجازه توسعه فیزیکی بدون ایجاد زیرساخت‌های لازم و اطمینان از منابع آبی پایدار داده نخواهد شد.

فرماندار شهرستان اسکو با تاکید بر لزوم رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی از سوی مردم گفت: از شهروندان عزیز شهر سهند درخواست داریم ضمن خودداری از مصارف غیر ضروری مانند شستشوی فرش، ماشین و … با رعایت الگوی مصرف، مصارف بهداشتی خود را حداقل ۲۰ درصد کاهش دهند تا از این مقطع حساس با حداقل افت فشار و قطعی آب عبور کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا