شرط صعود تیم ملی به جام‌جهانی/ نقش دو دستیار ایرانی کنار اسکوچیچ

مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران با تاکید بر این که دو دستیار ایرانی نقش پررنگی در موفقیت تیم ملی دارند، گفت: با اجرای برنامه آماده‌سازی می‌توانیم به جام‌جهانی ۲۰۲۲ راه پیدا کنیم.

به گزارش ارک خبر،بیژن ذوالفقار نسب درباره ادامه حضور دراگان اسکوچیچ در رأس کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران گفت: قبل از انتخاب او برای ادامه همکاری با فدراسیون فوتبال هم گفتم که باید وقت را هدر نداد.

مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران افزود: عقیده‌ام این بود که تیم ملی ایران می‌تواند با مربی بزرگ‌تری کارش را ادامه دهد اما فاصله اندک تا شروع بازی‌های دور نهایی سبب شد تا کمیت زمان مهم‌تر از هر چیز دیگری باشد. به همین خاطر فکر می‌کنم ماندن اسکوچیچ و شروع دوباره تیم ملی ایران با او بتواند کمک بزرگی در مسیر صعود به جام جهانی قطر کند.

وی درباره برنامه‌های تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد: همه چیز به رقیبان ما بستگی دارد. بازی‌های تدارکاتی اندکی می‌توانیم انجام دهیم چون زمان کافی وجود ندارد اما من فکر می‌کنم اردوهای میان مدت بتواند کمک زیادی به آقای اسکوچیچ کند تا برنامه‌های تاکتیکی خود را در ذهن بازیکنان دیکته کرده و آنها را به هماهنگی لازم برساند.

ذوالفقار نسب درباره حفظ دستیاران ایرانی خود نظیر کریم باقری و وحید هاشمیان تاکید کرد: کریم باقری نشان داده که خیلی دنبال پست و مقام نیست. واقعاً در هر مجموعه‌ای نه تنها حاشیه ایجاد نمی‌کند بلکه مسائل مختلف را هم جمع و جور می‌کند تا اهداف تیمی در اولویت قرار بگیرد. او در تیم ملی نیز همچون پرسپولیس عمل کرده است. فکر می‌کنم بیشتر از اینکه تأثیر فنی بگذارد نقش مدیریتی دارد. او حواسش به اتحاد تیم است و اجازه نمی‌دهد کسی پایش را از گلیمش دراز کند. کریم هوای رختکن تیم ملی را دارد.

شرط صعود تیم ملی به جام‌جهانی/ نقش دو دستیار ایرانی کنار اسکوچیچ

او درباره حضور وحید هاشمیان نیز تصریح کرد: به عنوان یک مربی که در مسیر پیشرفت است بهترین اقدامات را انجام می‌دهد. هاشمیان خیلی خوب توانسته خودش را در کنار اسکوچیچ قرار دهد و از علم خود به تیم ملی کمک کند.

مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران درباره شانس صعود تیم ملی ایران نیز صحبت کرد و گفت: من مطمئنم با اجرای برنامه‌های آماده سازی می‌توانیم به جام جهانی برسیم اما این اتفاق بزرگ بستگی به کمک تمام ارکان فوتبالی کشور دارد. همه می‌دانیم در کشورمان نگاه به فوتبال، کاملاً ملی است و نباید صرفاً از فدراسیون، مربیان یا بازیکنان تیم ملی انتظار داشت. همه باید حمایت کنیم تا دوباره به بحران نخوریم. اسکوچیچ نشان داد می‌تواند کار را تمام کند و ما را به جام جهانی قطر برساند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا