توسعه فراتر از پیش‌بینی گلخانه‌ها در آذربایجان‌شرقی

تبریز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: این استان از نظر درصد پیشرفت برنامه توسعه گلخانه‌ها، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده و از برنامه زمانبندی اعلامی پیشی گرفته است.

به گزارش ارک خبر، اکبر فتحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، بیان کرد: طبق برنامه ابلاغی و تعیین شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی تا پایان خرداد سال ۱۴۰۰، استان آذربایجان شرقی باید ۱۱۵ هکتار از برنامه توسعه گلخانه‌ها را محقق می‌کرد که این رقم با احداث و توسعه ۱۴ گلخانه تجاری و تحقق ۱۳۴.۷ درصدی به ۱۵۴.۹ هکتار رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با ارائه آمار مربوط به طرح توسعه گلخانه‌ها در کل کشور گفت: در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ از ۳ هزار و ۵۲ هکتار برنامه توسعه گلخانه‌ها، حدود ۳۷۸ هکتار انواع گلخانه‌های تجاری، گلخانه‌های کوچک مقیاس و سازه‌های فنی و سبک (سایبان کشاورزی) با میزان تحقق ۱۲.۴ درصد در سطح کشور تحقق یافته است.

وی ادامه داد: استان‌های لرستان، قزوین، گلستان، اردبیل و تهران به ترتیب با ۴۷، ۳۹.۵، ۳۲.۲، ۲۷.۶ و ۲۶.۴ درصد سطح پیشرفت برنامه ابلاغی طرح توسعه گلخانه‌ها، پس از استان آذربایجان شرقی در رتبه‌های دوم تا ششم کشور قرار گرفته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا