پرداخت یک میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به طرح‌های خلاقانه در اهر

اهر- فرماندار شهرستان اهر از پرداخت بیش از یک میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به طرح‌ها و ایده های خلاقانه جوانان اهری توسط پارک علم و فناوری خبر داد.

به گزارش ارک خبر،رسول خدابخش صبح امروز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش اهر از افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان اهر خبر داد و افزود: بیش از یک میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه جوانان اهری از سوی پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی پرداخت می‌شود.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: شهرستان اهر با داشتن بیشترین اختراعات دانش‌آموزی، جزو شهرستان‌های برتر آذربایجان‌شرقی در این حوزه است و طبق تفاهم‌نامه فی‌مابین آموزش و پرورش و مرکز رشد واحدهای فناور؛ طرح‌های دانش‌بنیانی دانش‌آموزان حول محور تربیت دانش‌آموزان خلاق و مخترع حمایت می‌شوند.

وی بر ضرورت شناسایی بازماندگان از تحصیل در رده سنی ۱۰ تا ۴۶ سال در شهرستان اهر تأکید کرد و گفت: برای شناسایی بازماندگان از تحصیل و سوادآموزی به آنها می‌طلبد تا ابتدا اشرافیت اطلاعاتی داشته باشیم و بر اساس داشته‌های اطلاعاتی برای سوادآموزی بی‌سوادان برنامه‌ریزی کنیم.

خدابخش، ازدواج زیر سن ۱۸ را عامل اصلی ترک تحصیل دختران روستایی عنوان کرد، یادآور شد: ازدواج دختران در سنین پایین نگران‌کننده است و باید با برنامه و کارگاه‌های آموزشی برای والدین از ازدواج زیر ۱۸ سال پیشگیری کنیم.

پرداخت یک میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به طرح‌های خلاقانه در اهر

فرماندار شهرستان اهر از ایجاد کانون تندرستی ویژه دانش‌آموزان زیر ۱۲ سال برای اولین‌بار در شهرستان اهر خبر داد و گفت: همچنین حیات پویا برای نخستین‌بار در مدرسه استثنایی اهر افتتاح می‌شود.

وی با ذکر این‌که نمایشگاه دائمی عرضه تولیدات هنرستان‌ها در شهرستان اهر افتتاح می‌شود، تصریح کرد: با توجه به تولیدات صنایع‌دستی دانش‌آموزان در هنرستان‌ها و لزوم ایجاد محلی برای عرضه و نمایش تولیدات جزو ضروریات بود لذا تمهیداتی اتخاذ گردید تا نمایشگاه دائمی برای عرضه تولیدات هنرستان‌ها در اهر فراهم شود.

خدابخش با گلایه از کمبود فضای آموزشی در مناطق حاشیه‌ای شهر اهر بیان کرد: متأسفانه در مناطق حاشیه‌ای شهر اهر از نظر فضای آموزشی کمبودهایی وجود دارد و از طرفی وجود ۳۲ مدرسه دوشیفته در شهرستان اهر که بایستی برای تک شیفته کردن این مدارس فضای آموزشی تأمین شود.

فرماندار شهرستان اهر از وجود ۳۴۳ کلاس درس فعال با ۱۰۹۱ نفر سوادآموز در این شهرستان خبر داد و افزود: ۴۰۴ معلم وظیفه سوادآموزی ۱۰۹۱ نفر از بازماندگان از تحصیل را در شهرستان اهر بر عهده دارند.

آغاز ساخت ۵ مدرسه خیرساز در روستاهای شهرستان اهر

مدیر آموزش و پرورش اهر نیز در این جلسه از ایجاد زمین چمن مصنوعی با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون تومانی بخش خصوصی در کانون شهید فهمیده اهر خبر داد.

ناصر پورفتحی با اشاره به اول مصوبه جلسه قبل مبنی بر تجلیل از بازنشستگان دوره قبل آموزش و پرورش تحقق این مصوبه را خبر داد و افزود: طی شش مرحله از تمامی بازنشستگان دوره قبل با رعایت تمامی موازین بهداشتی تجلیل شد که موجبات رضایتمندی را در بین جامعه و فرهنگیان عزیز و تلاش کرد فراهم کرد.

پورفتحی ادامه داد: دغدغه اعضای آموزش و پرورش به ویژه رئیس شورا و فرماندار تجدید تابلوهای مدارس بود این امر نیز محقق شد و تابلوهای مدارس رنگ و رو رفته بر اساس استانداردهای آموزش و پرورش بازسازی و زیباسازی شد.

پرداخت یک میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به طرح‌های خلاقانه در اهر

مدیر آموزش و پرورش اهر با اشاره به مصوبه بعدی جلسات قبل مبنی بر مالکیت‌های چند زمینی یا چند ساختمانی تفکیک شود این مصوبه نیز با همکاری فرمانداری، اداره ثبت اسناد و املاک عملیات شد، به عنوان مثال سند تک برگی دبیرستان نمونه توحید در چند روز قبل تحویل گرفته شد در مورد این مصوبه از ریاست محترم اداره ثبت اسناد متشکر و ممنون هستیم.

وی ادامه داد: همچنین زمین‌هایی که کاربری آموزشی دارند مانند زمین محبیان که در دو سال اخیر ساختمانی در زمین متعلق به آموزش و پرورش احداث شده است که با پیگیری‌های آموزش و پرورش امور حقوقی فرمانداری نسبت به بازپس‌گیری آن اقدام شده است.

این مقام مسئول با اشاره به فصل ثبت‌نام و دریافت کمک‌های مردمی گفت ساز و کاری برای دریافت مشارکت‌های مردمی اختیاری تعریف شده است که در این ساز و کار با توجه به وضعیت موجود و فشاری که به مردم در دوران کرونا وارد می‌شود وجوه اجباری اعم از هزینه کتاب بیمه دانش‌آموزی دریافت خواهد شد و سایر کمک‌های مردمی نیز به اختیار و در طول سال‌تحصیلی خواهد بود

و تاکنون شکایت مکتوبی با این تدبیر دریافت نشده است. با این ساز و کار مشکلات مربوط به ثبت نام و ادامه آن منجر به برخی آسیب‌های اجتماعی می‌شود حل خواهد شد.

پورفتحی با اشاره به پروژه‌های در حال ساخت آموزش و پرورش و مدارس خیرساز از پیگیری‌های مداوم فرماندار و بخشداران و همچنین از حمایت‌های ریاست محترم اداره صمت در مورد تأمین مصالح ساختمانی تقدیر نمود.

مدیر آموزش و پرورش اهر گفت: با توجه به ساماندهی فضاهای آموزشی مدارس باهنر و باقرالعلوم، ساختمان اختصاص یافته به مدرسه شبانه‌روزی باقرالعلوم دارای امکانات خوابگاهی برای راهی برای دانش‌آموزان محروم روستایی است.

وی از اختصاص مبلغ اعتبار ۵۰ میلیون تومان جهت ایجاد کانون تندرستی در دبستان ۱۲ فروردین برای دانش‌آموزان زیر ۱۲ سال در استان برای اولین‌بار خبر داد و افزود: مبلغ ۳۰ میلیون تومان اعتبار نیست برای ایجاد حیاط پویا در آموزشگاه استثنایی شهید صدر اختصاص داده‌ایم.

پورفتحی با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز امتحانات نهایی با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی، گفت: آنچه نتیجه بخش و مطلوب است چهار درصدی نسبت به خرداد ماه سال گذشته در نمرات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم است ۹۶ درصد است و با توجه به اینکه ۸۰ درصد کلاس‌ها در سال گذشته حضوری بوده است و سوالات کشوری بوده این پیشرفت برای منطقه قابل توجه است.

مدیر آموزش و پرورش اهر از راهیابی سه نفر از دانش‌آموزان منطقه در جشنواره نوجوان خوارزمی به مرحله کشوری خبر داد و گفت: مسابقات فرهنگی هنری نیز ۲۰ دانش‌آموز دارای رتبه برتر استانی شدند.

وی به احداث مدارس در روستاهای آللی، حسین کندی، پسته بی گلو، ساری سولی و مرده‌کتان اشاره کرد و یادآور شد: چمن مصنوعی فوتبال نیز در کانون شهید فهمیده با خیر قراردادی منعقد شد که با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰۰ میلیون تومان با همکاری بخش خصوصی ایجاد خواهد شد.

پورفتحی اضافه کرد: مساعدت نماینده منطقه و حمایت مدیرکل محترم یک دستگاه نیسان دوگانه سوز نیز در اختیار آموزش و پرورش اهر قرار گرفت.

مدیر آموزش و پرورش اهر با تأکید بر این‌که دو شیفته بودن ۳۲ مدرسه در اهر از مشکلات اساسی آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: ساختمان نمونه توحید ۲۳ کلاس فعال تحویل دانشگاه فرهنگیان می‌شود که عملاً مکانی برای مدرسه نمونه دولتی توحید نخواهیم داشت مشکلی بر مشکلات آموزش و پرورش افزوده خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا