سرآشپز

نام غذا: خورشت هویج

مواد لازم: هویج ۱ کیلوگرم، گوشت گوسفند ۵۰۰ گرم، پیاز داغ ۱ قاشق غذا خوری، پیاز ۱ عدد، گوجه فرنگی ۴ عدد، رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذا خوری، آب غوره یک سوم پیمانه، زعفران به مقدار لازم، نمک به مقدار لازم

طرز تهیه: ابتدا گوشت را به صورت تکه های بزرگ خرد می کنیم. سپس گوشت، پیاز، نمک و آب جوش را در قابلمه ریخته و زمانی که به جوش آمد حرارت را کم می کنیم تا به آرامی بپزد. زمانی که گوشت کاملا پخت و مقدار کمی از آب آن باقی ماند پیاز را بر می داریم و روغن، رب گوجه فرنگی، آبغوره و زعفران را اضافه می کنیم. سپس در ظرف را می گذاریم. زمانی که گوشت به روغن افتاد گوشت ما آماده است.
پوست هویج ها را گرفته و در اندازه چوب کبریت خلال می کنیم. سپس شسته و در آبکش می گذاریم تا کاملا آب آنها گرفته شود. سپس هویج ها را در روغن داغ به اندازه ای سرخ می کنیم که نرم شوند. سپس هویج ها را کنار زده و رب را اضافه کرده و کمی سرخ می کنیم تا خوش رنگ شود. سپس با هویج مخلوط کرده و آب غوره، زعفران دم کرده و نمک را افزوده و مخلوط می کنیم. در ظرف را نمی گذاریم تا رنگ هویج تغییر نکند و زمانی که به روغن افتاد پیاز داغ را اضافه کرده و مخلوط می کنیم. سپس از روی حرارت بر می داریم. گوجه فرنگی ها را از وسط به صورت افقی می بریم. بعد نمک زده و در روغن سرخ می کنیم.
هویج ها را در ظرف مورد نظر ریخته و گوشت ها و گوجه فرنگی ها را روی آن یا کنار آن بسته به سلیقه و ظرف می چینم و همراه برنج دم کرده مجلسی سرو می کنیم.
* ترجیحا از گوشت با استخوان استفاده می کنیم. به جای گوشت می توانیم از مرغ استفاده کنیم. روش پخت فرقی نمی کند.
* از هویج زعفرانی که شیرین نباشد استفاده می کنیم.
* خورشت هویج خورشت مجلسی تبریز می باشد.

الناز اشراقی

دکمه بازگشت به بالا