زنجیره صنعت مرغ از تامین خوراک تا تولید و کشتار باید یکپارچه شود

تبریز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی، گفت: زنجیره صنعت مرغ از مرحله تامین خوراک تا پرورش، کشتار، بسته‌بندی و فرآوری باید یکپارچه در نظرگرفته شود.

به گزارش ارک خبر،به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در بازدید از یک کشتارگاه مرغ در شهرستان مرند که با حضور جهانگیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی برگزار شد، در ارتباط با وضعیت بازار مرغ اظهار داشت: بازار زمانی توانمند است که بتواند برای سلایق مختلف محصول تولید کند و به مشتریان عرضه کند و خریدار بتواند محصول مورد نیاز خود را سریعاً پیدا کند.

فتحی با تاکید بر توسعه شبکه عرضه در تبریز و محلات آن گفت: این کار می‌تواند کمک زیادی برای تأمین مرغ شهرستان تبریز بکند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ارتباط با دریافت مجوز برای مجهز نمودن این کشتارگاه به گریدA و A پلاس برای تولید مرغ با کیفیت یادآور شد: در حال حاضر با توجه به توان تولیدی مرغداری‌های داخل استان این امکان وجود ندارد اما با توجه به اینکه استان‌های آذربایجان‌غربی و اردبیل متعهد به تأمین مرغ مورد نیاز استان آذربایجان‌شرقی هستند، می‌توان برابر همین میزان مرغ مورد تعهد، مجوز تولید مرغ با گریدA پلاس به کشتارگاه مرغ در مرند اعطا شود.

وی با بیان اینکه رفع چالش‌های صنعت مرغ با تکمیل زنجیره تولید امکان‌پذیر است، ادامه داد: تنظیم سود تولید، جلوگیری از خام فروشی، افزایش بهره‌وری، حداکثر رسیدن ارزش افزوده و افزایش اشتغال‌زایی از مزایای داشتن زنجیره تولید در صنعت مرغ است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه تکمیل زنجیره تولید تا فرآوری نیاز اساسی امروز صنعت مرغ است که با تحقق آن، چالش‌های فرآروی این دومین صنعت کشور برطرف می‌شود، ادامه داد: زنجیره صنعت مرغ باید از مرحله تأمین خوراک، تا پرورش، کشتار، بسته‌بندی و فرآوری، یکپارچه در نظر گرفته شود و راهبرد واحد داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا