معدوم سازی ۱۰هکتار از مزارع تحت کشت آبیاری شده با فاضلاب در بناب

بناب- ۱۰ هکتار از مزارع تحت کشت آبیاری شده با آب فاضلاب در بناب با حکم دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان معدوم سازی شد.

به گزارش ارک خبر،به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان بناب، بر اساس مصوبه جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی بناب و با حکم دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان بیش از ۱۰ هکتار از مزارع شهرستان بناب که آب فاضلاب انسانی کشت و آبیاری می‌شدند، به طور کامل معدوم سازی شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب در حاشیه این معدوم سازی به خبرنگاران گفت: به دنبال کشت بیش از ۱۰ هکتار از مزارع کشاورزی در این شهرستان که به وسیله آب فاضلاب انسانی آبیاری می‌شد، با همکاری ادارات فرمانداری، نیروی انتظامی، دستگاه قضائی، محیط زیست، جهاد کشاورزی و شهرداری بناب به صورت کامل معدوم شدند.

وحید رضایی افزود: از آنجایی که این افراد با کشت صیفی جات و آبیاری آن با فاضلاب انسانی بهداشت عمومی مردم شهرستان را تهدید می‌کردند و سلامتی شهروندان مورد تهدید جدی بود، محل کشت این صیفی جات که بیش از ۱۰ هکتار بود، کاملاً معدوم شد.

این گزارش حاکی است، موضوع آبیاری قسمتی از مزارع کشاورزی بناب با فاضلاب جزو موضوعات اصلی طی چندین سال اخیر کارگروه سلامت بود که در نهایت به همت مسئولین شهرستان این مصوبه عملیاتی شد و بیش از ۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بناب که با آب فاضلاب انسانی آبیاری می‌شدند، معدوم سازی شد.

جمع کثیری از شهروندان بنابی از اقدام انقلابی مسئولین شهرستان بویژه دستگاه قضائی، فرمانداری، نیروی انتظامی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان بخاطر معدوم سازی این مزارع و توجه به سلامتی مردم تقدیر و تشکر نموده و خواستار استمرار این طرح در سایر مناطق آلوده شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا