صادرات کره و شیرخشک مشروط به خرید شیرخام با نرخ مصوب شد

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران گفت: در صورتی که کارخانجات شیر خشک روزانه ۵ هزار تن شیرخام را از تاریخ ۱۰ مرداد به نرخ مصوب خریداری کنند، اجازه صادرات شیرخشک و کره خواهند داشت.

به گزارش ارک خبر،سید احمد مقدسی  درباره آخرین وضعیت خرید شیرخام با نرخ مصوب، اظهار داشت: براساس بخش نامه معاونت توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، به کارخانجات شیر خشکی که شیرخام را از تاریخ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ به قیمت مصوب ۶,۴۰۰ تومان خریداری کنند، اجازه داده خواهد شد که شیرخشک و کره تولیدی خود را بدون تعرفه صادر کنند.

به گفته این مقام مسئول، براین اساس کارخانجات شیرخشک سراسر کشور باید روزانه ۵ هزارتن شیرخام خریداری کنند.

وی اضافه کرد: این شرط برای کارخانجات لبنی نیز برقرار است و آنها هم در صورت خرید شیرخام با نرخ مصوب مذکور می‌توانند فرآورده‌های استحصالی از آن (کره و شیرخشک) را بدون تعرفه صادر کنند.

مقدسی درباره اینکه برای کارخانجات لبنی چه میزان خرید شیرخام پیشنهاد شده است؟، گفت: برای کارخانجات لبنی رقمی اعلام نشده اما این میزان علاوه بر مقداری است که به کارخانجات شیرخشک ابلاغ شده است ضمن اینکه تاکنون سه کارخانه بزرگ لبنی از جمله کاله، دامداران و پگاه برای خرید شیرخام به نرخ مصوب اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی درباره آخرین وضعیت تصمیم‌گیری درباره افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی نیز اضافه کرد: هنوز برای افزایش قیمت لبنیات تصمیمی گرفته نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا