سرآشپز

نام غذا: هیباچی

مواد لازم: برنج، مرغ، تخم مرغ، هویج، پیاز، فلفل دلمه ای، سیب زمینی، کلم بروکلی، سرکه، شیره انار، زعفران، زرد چوبه، دارچین، پودر زنجبیل، پودر سیر، پودر کاری، نمک و فلفل
* مقدار مواد بستگی به تعداد نفرات دارد.

طرز تهیه: ابتدا مرغ را اندازه نصف قوطی کبریت خرد کرده و در مخلوط سرکه، زرد چوبه، دارچین، پودر زنجبیل، پودر سیر و نمک قرار می دهیم تا طعم دار شود. سپس مرغ را با مایه سرخ می کنیم. هویج، پیاز، فلفل دلمه ای، سیب زمینی، کلم بروکلی را به صورت مکعب های متوسط خرد کرده و هر کدام را جدا سرخ می کنیم. سپس مرغ و سبزیجات سرخ شده به جز سیب زمینی، سرکه، شیره انار، زرد چوبه، دارچین، پودر زنجبیل، پودر سیر، نمک و فلفل را در ماهی تابه ریخته و مخلوط می کنیم. مواد را در روغن با هم تفت می دهیم.
برنج را که از قبل خیس کرده ایم آبکش کرده و می گذاریم کمی خشک شود. سپس در قابلمه روغن ریخته و تخم مرغ را اضافه می کنیم. قبل از این که تخم مرغ خود را بگیرد برنج را ریخته و هم می زنیم. سپس شیره انار، زرد چوبه، دارچین، پودر زنجبیل، پودر سیر، ادویه کاری، زعفران، نمک و فلفل را افزوده و مرتب هم می زنیم. وقتی برنج پخت می توانیم برنج را در ظرفی که می خواهیم به شکل ان در بیاید ریخته و کمی پرس کنیم. سپس در بشقاب برگردانده و سیب زمینی و مخلوط مرغ و سبزیجات را ریخته و تزیین کنیم.
* تعداد تخم مرغ بستگی به مقدار برنج دارد.
* به جای پودر کاری می توانیم از ادویه مخصوص فراید رایس استفاده کنیم.
* به جای برنج می توانیم از پاستای رشته ای استفاده کنیم. پاستا را درآب، روغن و نمک پخته و آبکش می کنیم. بقیه مراحل عین برنج است.
* هیباچی یک غذای ژاپنی می باشد.

الناز اشراقی

 

دکمه بازگشت به بالا