اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای مقابله با آنفلوانزا

خبرگزاری ارک – هیات دولت با اختصاص ۵۰ میلیارد ریال به سازمان دامپزشکی برای کنترل و مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان موافقت کرد.

هیات وزیران به پیشنهاد وزارت کشور و تأیید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

۱- مبلغ ۵۰ میلیارد ریال به صورت هزینه ای از محل منابع ماده (۱۰) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده (۱۲) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور (به نسبت مساوی)، موضوع بند (م) ماده (۲۸) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) مصوب ۱۳۹۳، به منظور کنترل و مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان (عملیات مراقبت و شناسایی بیماری، پرداخت خسارت به صاحبان پرندگان بومی معدوم شده، پرداخت خسارت نهاده های آلوده معدوم شده، عملیات معدوم سازی، قرنطینه ای و بهداشتی) در اختیار سازمان دامپزشکی کشور قرار می گیرد تا با رعایت قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

۲- استانداران مکلفند همکاری های لازم را برای اجرای عملیات معدوم سازی، قرنطینه ای، بهداشتی، مراقبت و شناسایی در استان های مربوط با سازمان دامپزشکی کشور به عمل آورند.

۳- سازمان دامپزشکی کشور موظف است گزارش عملکرد اعتبار مذکور را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارایه کنند. این مصوبه از سوی اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رئیس جمهور در تاریخ هشتم شهریورماه سال جاری برای اجرا ابلاغ شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دکمه بازگشت به بالا