اعمال قانون ۴۰۰۰خودرو در آذربایجان‌شرقی به دلیل تخلفات کرونایی

تبریز- فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی از اعمال قانون بر چهار هزار خودروی متخلف از زمان آغاز طرح محدودیت تردد کرونایی در استان خبر داد.

به گزارش ارک خبر، به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی، سردار حسین عبدی با اشاره به این‌که تمامی مجوزهای تردد برای پیش از روز یکشنبه باطل بوده و در صورت اضطرار، باید مجوزهای جدید گرفته شود، اظهار کرد: از زمان آغاز طرح محدودیت تردد بین استانی از روز یکشنبه، نیروهای انتظامی در ۱۵ نقطه خروجی استان مستقر شده و این طرح را به صورت صد درصدی اعمال کردند.

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که خودروهای غیربومی‌، حق ورود به استان و خودروهای بومی حق خروج از استان را ندارند، افزود: با تلاش نیروی انتظامی و همکاری مردم، ۹۵ درصد از میزان ورود خودروهای غیربومی به استان کاهش یافته است.

وی با اشاره به وجود تعدادی خودرو با پلاک غیربومی در استان، اظهار کرد: ممکن است این افراد ساکن استان بوده و یا پیش از آغاز طرح محدودیت به استان سفر کرده باشند اما هر روز که توسط دوربین‌های هوشمند رصد شوند، به مبلغ یک میلیون تومان اعمال جریمه شده و حق تردد در سطح بین استانی را ندارند.

عبدی با اشاره به مخدوش و یا برداشتن پلاک برخی خودروها در استان، گفت: پلیس با این موارد با جدیت برخورد کرده و تاکنون نیز ۲ هزار و ۳۰۰ خودرو متوقف و به پارکینگ هدایت شده‌اند.

وی اظهار کرد: برای هر مخدوش کردن پلاک، جریمه اعمال شده و بنا بر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، این امر جرم محسوب شده و پس از توقیف ماشین، فرد خاطی به مراجع قضائی معرفی می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا