بخش هنری با بخش ادبیات همسنگ می‌شود

خبرگزاری ارک – ایرج نژاد‌رسول رئیس جدید سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس گفت: در دوره جدید، بخش هنری مجموعه فعال‌تر خواهد شد تا همسنگ بخش ادبی شود، هرچند این کار سختی است ولی این اتفاق با کمک متخصصان و هنرمندان رقم می‌خورد.

ایرج نژادرسول رئیس جدید سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس که 23 شهریور از سوی سردار بهمن کارگر رئیس سازمان حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منصوب شده در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، ضمن اشاره به برنامه‌های خود گفت: با توجه به تاکیدات سردار کارگر، در دوره جدید، بخش هنری مجموعه فعال‌تر خواهد شد تا همسنگ بخش ادبی شود، هرچند این کار سختی است ولی این اتفاق با کمک متخصصان و هنرمندان رقم می‌خورد.

*ورود به فضای مجازی خواست ریاست بنیاد بود

وی افزود: همچنین تدبیر سردار کارگر این بود که یک ورود هدفمند و منطقی به دنیای مجازی داشته باشیم و تلاش می‌کنیم در مرحله اول کتاب‌ها و منشورات بنیاد حفظ و نشر آثار را به صورت دیجیتال وارد شبکه مجازی کنیم تا این کتب در دسترس عموم قرار بگیرد.

نژادرسول گفت: با توجه به بازنشست شدن آقای بابایی، او سنگر را به بنده تحویل داده و در همین ابتدا عرض می‌کنم که جای او نشستن کار دشواری است. امیدوارم بتوانم اهداف وی را با توجه نیازهای زمانی با سرعت بیشتری پیش ببرم. از تجربیات او استفاده خواهیم کرد و این خواست اولیه من از بابایی بود که ما را یاری کنند.

رئیس جدید سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس گفت: امیدوارم بتوانیم، سیاست‌گذاری را در دستور کار خود قرار دهیم و تدبیر و دستور سردار کارگر این بوده که به سمت سیاست‌گذاری حرکت کنیم و امور اجرایی به مجموعه‌های اجرایی انتقال داده شود. ما در نظر داریم برنامه‌ریزی برای کلان برنامه‌های حوزه ادبیات و هنر انجام دهیم.

*استفاده از تکنولوژی روز در ثبت خاطرات در برنامه سازمان است

وی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای بازگو شدن خاطرات تمامی رزمندگان از فرمانده تا سرباز دارد، گفت: از برنامه‌های سال جاری که در مصاحبه سردار کارگر به مناسبت هفته دفاع مقدس بیان شد، همین نهضت خاطره گویی بود و این در زیر مجموعه‌های بنیاد عملیاتی خواهد شد و سازمان نیز در این مسیر حرکت خواهد کرد و البته پیش از این نیز ثبت خاطرات صورت گرفته ولی با توجه به گستردگی این خاطرات تلاش بیشتری باید صورت گیرد و در این مسیر از تکنولوژی روز بهره ببریم تا اثر بیشتری داشته باشیم.البته در این مسیر باید به همه جوانب و همه ابزار توجه داشته باشیم.

نژاد رسول به حضور سازمان در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس امسال در تبریز برگزار خواهد شد و ما با توجه به همان نقش سیاست‌گذاری خود در حال بررسی ضرورت حضور خود هستیم که آیا شرکت کنیم یا این کار را به اداره کل بنیاد در تبریز که بومی منطقه است واگذار کنیم.

*با اعتماد به نسل جوان، کار را به آنها می‌سپاریم

رییس جدید سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس در پایان سخنانش گفت: در فعالیت‌های خود باید بتوانیم از انرژی نسل جوان استفاده کنیم و لازمه این اتفاق، اعتماد به این نسل است تا بتوانیم از آنها کمک بگیریم و کار را به آنها بسپاریم.

بر اساس این گزارش گلعلی بابایی با بازنشست شدن از نیروهای مسلح روز 23 شهریور از ریاست سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس تودیع و ایرج نژاد‌رسول به عنوان رئیس جدید این سازمان منصوب شدند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا